آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید گفت: معتقدم دولت باید شجاعت بیشتری برای یارانه‌ها به خرج دهد و بتدریج به افراد بی‌نیاز یارانه نپردازد.به گزارش واحد مرکزی خبر، وی یارانه‌ها را باتلاق و گرداب برای کشور دانست و گفت: برای خلاصی از یارانه‌ها دولت باید فکری کند، گرچه در شروع مرحله هدفمندی عده‌ای سکوت کردند و حالا هم باید برای خلاصی از آن فکری کنند.
کد خبر: ۶۶۹۴۸۴

ادامه اعتراض‌ها به حضور خاتمی در دانشگاه

جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها با صدور بیانیه‌هایی، اعتراض خود را به حضور هفته گذشته محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی ابراز کردند.

محمد سلیمانی، نماینده مردم تهران در این باره به فارس گفت: حضور برخی عناصر فتنه در دانشگاه‌ها بستر و زمینه تنش و آشوب را فراهم می‌سازد.

صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نیز تاکید می‌کند: دشمن تلاش می‌کند دانشگاه‌ها را از فضای علمی و پیشرفت خارج کند و برای همین تلاش می‌کند چهره‌های حساسیت‌برانگیز را وارد دانشگاه کند.

صفوی: عمق دفاع استراتژیک ما بالای سر اسرائیل رسیده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به تحولات سوریه گفت: قطعا راهبرد آمریکا، عربستان، ترکیه، قطر و کشورهای اروپایی برای سرنگونی بشار اسد با شکست مواجه شده است و این، شکست استراتژیک برای جبهه غربی- عربی- صهیونیستی است و یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است.

به گزارش مهر، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی در مراسمی در اصفهان گفت: قدرت نفوذ ایران از محور ایران، عراق و سوریه تا مدیترانه رسیده و خط دفاعی ما دیگر شلمچه نیست، مرز دفاعی ما جنوب لبنان با اسرائیل است و عمق دفاع استراتژیک ما تا کنار مدیترانه و بالای سر اسرائیل رسیده است.

واکنش علم‌الهدی به اظهارات واعظی

پس از آن‌که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز پاسخگویی به پرسش‌های دینی در قم گفت که فقط 15درصد از محتوای فیس‌بوک به مطالب و تصاویر غیرقابل استفاده در ایران اختصاص دارد و بقیه آن مفید و براحتی در داخل کشور قابل استفاده و در عین حال قابل مدیریت است، امام جمعه مشهد بشدت به این اظهارات واکنش نشان داد و بیان کرد: در چند روز اخیر وزیر ارتباطات به رفع فیلتر فیس‌بوک اشاره کرده که متاسفانه اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، این سخن به معنای آن است که دروازه فرهنگ خود را به سوی دشمنان اسلام باز کرده‌ایم.

آیت‌الله احمد علم‌الهدی افزود: با رفع فیلترینگ فیس‌بوک آیا می‌توانیم فرهنگ مقاومتی داشته باشیم. مگر این دولت، دولت آقای روحانی نیست. آیا مردم به شما رأی داده‌اند که فیلتر فیس‌بوک را بردارید.

وی ادامه داد: آقای وزیر، فردی متدین است و ضدولایت فقیه نیست و زمانی نیز در وزارت خارجه به این نظام خدمت می‌کرده. برای من عجیب است که این آقایان وقتی پیر می‌شوند، چرا این حال را پیدا می‌کنند و به چهارقدمی چاله مرگ که می‌رسند، این حرف‌ها را می‌زنند.

انتقاد دوباره مصباح از برخی سیاست‌های فرهنگی دولت

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار مسئولان کمیته امداد کشور در سخنانی انتقادی، گفت: نسل جوان ما اکنون دست‌پرورده ماهواره‌ها و اینترنت است و بخواهیم و نخواهیم، در خانه خود ما نیز اینها وجود دارد و تنها عاملی که می‌تواند اینها را اصلاح کند، فرهنگ دینی است.

به گزارش انتخاب، وی اظهار کرد: مهم‌ترین انحرافات فرهنگی کشور از کسانی ناشی شده است که تحصیلکرده انگلیس و بعد آمریکا و فرانسه بوده‌اند؛ چرا که ساختار فکری ـ فرهنگی آنها به دست همان کشورها ساخته شده است.

مصباح‌یزدی گفت: می‌گویند فرهنگ باید آزاد باشد و مردم هر کتابی می‌خواهند، بخوانند و مجالسی به نام حضرت زهرا(س) ایجاد شود و عده‌ای در آنها برقصند و بگویند سن و سال آنها کم است.رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: آیا اگر این دختران نرقصند، رخنه‌ای در فرهنگ ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که ما باید ببینیم در این میانه چکاره هستیم، افزود: برخی می‌گویند اعتدال می‌کنیم، نه همه‌اش اسلام ناب و نه همه‌اش فرهنگ آمریکایی، کمی از آن و کمی از این و این می‌شود اعتدال.

یاهو، ساختن ایمیل برای ایرانی‌ها را ممنوع کرد

سایت انتخاب به نقل از هافینگتن‌پست نوشت: یاهو تصمیم گرفته که به ساکنان ایران اجازه ساخت ایمیل جدید را ندهد.این تصمیم در حالی است که وزارت‌خارجه آمریکا تصمیم به لغو تحریم‌های ایران در حوزه تکنولوژی گرفته است.براساس این گزارش، یاهو پرطرفدارترین ارائه‌دهنده خدمات ایمیل در ایران است و 63 درصد کاربران اینترنتی این کشور از یاهو استفاده می‌کنند.

تغییر رویکرد صهیونیست‌ها در مورد توافق هسته‌ای

پایگاه خبری المانیتور به نقل از مقامات پیشین آمریکایی مدعی شد که رویکرد رژیم صهیونیستی در قبال توافق نهایی ایران و گروه 1+5 تغییر کرده و اکنون آنها درباره نحوه نظارت بر چنین توافقی ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: اسرائیل اکنون بر این باور است که توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی حاصل خواهد شد. از این‌رو درباره نحوه نظارت بر این توافق و اجرای آن با میانجیگرهای آمریکایی ابراز نگرانی کرده است. رژیم‌صهیونیستی پیش از این اصل توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را زیرسوال می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها