خدمات پس از فروش در ایران مصداق ضرب‌المثل معروف: گل بود به سبزه هم آراسته شد، است. اکنون سطح این خدمات آن قدر خوب است که فقط مانده همان گارانتی‌های نیم‌بند، کاملا تقلبی شود! ماجرا از این قرار است که رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرده تعدادی از چاپخانه‌داران تهرانی بتازگی اقدام به چاپ کارت‌های تقلبی خدمات پس از فروش انواع برند‌های لوازم خانگی کرده‌اند.
کد خبر: ۶۶۸۹۲۸

به گفته محمد طحان‌پور، بازرسی غیرمحسوس از چاپخانه‌های شهر تهران اولین اقدام اجرایی اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در سال 93 برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق و بی‌کیفیت به بازار بوده است.

براین اساس عده‌ای از اعضای هیات‌مدیره اتحادیه با یک دوربین که در محل مناسبی تعبیه شده بود به چاپخانه‌ها مراجعه و از آنها درخواست چاپ کارت‌های تقلبی خدمات پس از فروش را کردند که با موافقت آنها روبه‌رو شدند! ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که این بازرسان غیرمحسوس، تعدادی کارت خدمات پس از فروش تقلبی را که قبلا کشف شده بود به آنها نشان دادند و آنان تائید کردند در چاپخانه‌های تحت مدیریت آنها این کارت‌ها چاپ و توزیع شده است. اما جالب‌تر ماجرا این است که این مقام صنفی نمی‌داند چه کسی باید با این چاپخانه‌های متخلف برخوردکند و پیگیری ماجرا روی هوا مانده است!

به همین علت رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی از دولت گلایه کرده و گفته است: دولت اگر واقعا قصد دارد جلوی تولید و عرضه کالای بی‌کیفیت و قاچاق را بگیرد باید زمینه‌ای فراهم آورد تا کسانی که می‌خواهند کارت خدمات پس از فروش چاپ کنند مجوز از اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی داشته باشند. چرا دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود بخوبی عمل نمی‌کنند تا هر چاپخانه‌ای به خود اجازه دهد بدون درخواست مجوز از اتحادیه مربوط اقدام به چاپ کارت خدمات پس از فروش کند؟

وی البته یک پیشنهاد خوب و قابل توجه هم داده است: نمایشگاهی از کالاهای قاچاق کشف شده برگزار می‌کنیم تا مردم شباهت‌های کالای بی‌کیفیت و اصل را بدانند و از کالای بی‌کیفیت استفاده نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها