کشاورزان بخش «زرآباد» توابع شهرستان ساحلی کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان امسال به سبب برخی مشکلات از جمله کرایه سنگین حمل و نقل نتوانستند محصول خود را براحتی روانه بازارهای مصرف داخل و خارج کنند و در نتیجه سودی بابت دسترنج یکساله عایدشان نشد.
کد خبر: ۶۶۸۵۹۱

شهر بندری زرآباد در ساحل دریای عمان قرار داشته و با استان هرمزگان همسایه است.این خطه دارای اقلیم متنوع و قطب کشاورزی است به طوری که همه ساله میوه‌های نوبرانه زیادی از جمله هندوانه را در فصل زمستان روانه بازار می‌کند که تا اوایل بهار ادامه می‌یابد.

شماری از کشاورزان زرآباد با بیان این که به سبب بروز حوادث قهری همچون بارندگی و سیل، متحمل خسارات زیادی شده‌اند در گفت‌وگو با ایرنا افزودند: گرچه باقیمانده محصول هندوانه را روانه بازار کردند، اما کرایه‌های سنگین، باعث شد سود چندانی عایدشان نشود.

محمد خیروزهی، یکی از کشاورزان بخش زرآباد دراین باره یادآور شد: امسال با کشت بیش از صد هکتار هندوانه برای 30 نفر شغل ایجاد کردم، اما به دلیل کرایه‌های سنگین درخواستی از سوی رانندگان کامیون، برای حمل محصول دچار مشکل شدیم.وی افزود: شرایطی پدید آمد که سود برداشت و فروش هندوانه به جیب دلالان واریز شد و در این بین کشاورزان که بیشترین زحمت را کشیده بودند، متضرر شدند.

مصطفی دلدار، یکی دیگر از کشاورزان زرآبادی نیز گفت: برای حمل هر تن محصول هندوانه، 300 هزار تومان و در مجموع برای کرایه یک دستگاه تریلر، بیش از شش میلیون تومان پرداخت کردم و در نتیجه سودی عاید کشاورزان نشد.

سخنگوی خانه کشاورز استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شرایط امسال باعث شد کشاورزان زرآباد هر کیلوگرم محصول مرغوب هندوانه خود را با نرخ کمتر از 300 تومان عرضه کنند که این رقم حتی هزینه‌های آبیاری و مراقبت آن را تامین نکرد.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان هم با بیان این که با آغاز برداشت محصول هندوانه از بهمن سال گذشته تاکنون، 66 هزار تن هندوانه زرآباد به مقصد استان‌های مختلف کشور حمل شده است، گفت: در مجموع و به کمک 3965 دستگاه کامیون یا تریلر، هندوانه تولیدی زرآباد به استان‌های مختلف از جمله تهران، اصفهان، شیراز و کشورهای عراق و ترکیه حمل شد.

محمدیاسین احمدیان افزود: در فصل برداشت هندوانه، به طور متوسط روزانه بین 130 تا 150 دستگاه کامیون یا تریلر هندوانه تولیدی زرآباد را روانه بازار مصرف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها