ایران زمین

مراغه​ای​ها زمین​های خود را به دولت هبه کردند

معاون وزیر راه و شهرسازی از هبه زمین‌های واقع در مسیر آزادراه مراغه ـ هشترود از طرف مردم هشترود به دولت تدبیر و امید خبر داد تا عملیات اجرایی ساخت این آزادراه بسرعت انجام شود.
کد خبر: ۶۶۸۵۸۸

علی نورزاد افزود: با توجه به اهمیت آزادراه مراغه ـ هشترود و کمک مردم هشترود در زمینه واگذاری زمین‌های واقع در مسیر این آزادراه به دولت، بزودی عملیات اجرایی قطعه یک این آزادراه آغاز خواهد شد.وی با اشاره به این‌که مطالعات مرحله اول آزادراه مراغه ـ هشترود به طول 92 کیلومتر به طور کامل انجام شده است، تصریح کرد: مطالعات مرحله دوم مرتبط با قطعه یک این طرح نیز انجام شده و مطالعات مرحله دوم دیگر قطعات نیز در دست اجراست.نورزاد هزینه پیش‌بینی شده برای ساخت این طرح را 800 میلیارد تومان عنوان کرد و با اشاره به این‌که صد میلیارد تومان آن مرتبط با بحث آزادسازی مسیر است، یادآور شد: پس از طی مراحل قانونی، بانک سپه به عنوان سرمایه‌گذار در این آزادراه حضور دارد.‌/‌ مهر

وجود هزاران چاه غیرمجاز در دماوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران از شرایط نامناسب شهرستان دماوند در زمینه منابع آبی انتقاد کرد و گفت: اکنون 1300 حلقه چاه مجاز و بیش از 4000 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان دماوند وجود دارد.

خسرو ارتقایی با بیان این‌که اغلب چاه‌های غیرمجاز شهرستان دماوند را چاه‌های دستی واقع در ویلاها و باغ‌ها تشکیل می‌دهد، افزود: نزدیک به یک هزار حلقه چاه از چاه‌های غیرمجاز دماوند در منطقه مشاء وجود دارد که مقرر شد تا ساماندهی این منطقه با استفاده از آب خروجی از تونلی در کندوان صورت گیرد تا به صورت انشعاب در اختیار افراد قرار گرفته و چاه‌های غیرمجاز بسته شود. وی تصریح کرد: همچنین برنامه مشابهی در تیزکوه اجرایی می‌شود، زیرا آب این منطقه نیز بدون برنامه استفاده می‌شد که طی یک برنامه‌ریزی مناسب قرار است ساماندهی شده و در اختیار شهرستان قرار گیرد. ‌/‌ مهر

قاچاق 66 حلقه مار سمی

66 حلقه مار سمی از منزل یک صیاد غیرمجاز در مشهد مرکز استان خراسان رضوی کشف شد.

حمید صالحی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی با اعلام این خبر، افزود: ماموران یگان حفاظت پس از دریافت گزارش موثق مردمی مبنی بر شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی و نگهداری اجزای وحوش به صورت مخفیانه و غیر قانونی، بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی با بیان این‌که عمده مارهای مکشوفه از نوع افعی بوده است، افزود: 13 حلقه افعی بزرگ، 45 حلقه افعی شاخ‌دار، چهار حلقه کفچه مار، یک حلقه مار آتشین و سه حلقه مار پلنگی در بازرسی از منزل این متخلف کشف و توقیف شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی ادامه داد: از منزل این متخلف تعداد زیادی تور پرنده‌گیری، مارگیری و دیگر ابزار و ادوات صیادی نیز کشف و ضبط شد.

بر اساس بند الف ماده 12 قانون شکار و صید ناظر بر ماده 680 قانون مجازات اسلامی، افرادی که برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات وحشی حفاظت‌شده کنند، به حبس از سه ماه تا سه سال یا جزای نقدی از یک میلیون و 500 هزار ریال تا 18میلیون ریال محکوم خواهند شد. وی مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست از بابت این تخلف را 228 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مجرم موظف به واریز مبلغ جریمه یاد شده به حساب خزانه دولت است.‌/ ‌ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها