امین زندگانی معتقد است: حضور بازیگران ترکیه‌ای بجای بازیگران ایرانی در فیلم‌های سینمایی جای نگرانی جدی دارد.
کد خبر: ۶۶۸۳۹۱
امین زندگانی: بازیگران ترک جای ما را می گیرند

زندگانی که دو فیلم «فصل فراموشی فریبا» و «شهابی از جنس نور» را در نوبت اکران دارد؛ با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: کسانی که به سینما می‌روند قشر متوسط جامعه ما هستند به همین دلیل با این بلیت‌های گران و هزینه‌های سرسام‌آور حتی این طبقه هم نمی‌توانند به سینما بروند و درنتیجه سینما‌ها خالی می‌مانند.


وی در ادامه افزود: متاسفانه شرایط سینما رفتن برای مخاطبان بسیار سخت شده است تا آنجا که امروز مخاطب ترجیح می‌دهد منتظر بماند CD فیلم‌ها وارد شبکه نمایش خانگی شود تا با خیال راحت در منزل به تماشای فیلم بنشینند و بدین ترتیب است که سینماهای کشور خالی می‌ماند.

/Media/Image/1392/11/15/635271289026003955.jpg
زندگانی با بیان اینکه سلیقه مخاطب امروز ما را فیلم‌های ترکیه‌ای تعیین می‌کند، افزود: متاسفانه امروز روی جلد مجله‌ها به جای عکس بازیگران ایرانی عکس بازیگران ترکیه را می‌بینیم و حتی شنیدم چند کارگردان ایرانی از برخی بازیگران ترکیه تقاضای همکاری در فیلمشان را داده‌اند و این موضوع بسیار جای تاسف دارد و مهم‌تر اینکه هیچ متولی هم برای رسیدگی به این امور وجود ندارد.


وی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای برای انجام گفتگو گفت: متاسفانه گاهی با یک اعتراض یک فیلم از روی پرده سینماها و یا یک سریال از تلویزیون پایین می‌آید و درواقع به نوعی امروز آدم‌ها خودسانسور شده‌اند.


زندگانی درباره عملکرد مدیران سینمایی نیز افزود: با گذشت چند ماه نمی‌توان درباره عملکرد مدیران سینمایی اظهارنظر کرد. باید بیشتر صبوری کنیم. زمانی کشورهای دیگر چشمشان به سینمای ما بود اما امروز برعکس شده است چشم سینمای ما به کشورهای دیگر است.


وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که از قبل برای سینما مانده است با این زمان کم نمی‌توان انتظار اتفاقات خاصی را داشته باشیم. امیدوارم با توجه به فضایی که بوجود آمده شاهد اتفاقات خوبی در سینما باشیم.


زندگانی درباره اکران نوروزی و استقبال از فیلم‌های نوروزی گفت: اگر بخواهیم شرایط اکران فیلم‌های نوروز دوباره تکرار شود باید نوروز را تمدید کنیم. در وهله اول مهم شرایط اکران است زیرا اکران نامناسب حتی می‌تواند یک فیلم خوب را زمین بزند.


زندگانی ادامه داد: زیاد نمی‌توان به فروش نوروزی سینما‌ها اکتفا کرد زیرا در عید مسافر هم داریم که یکی از تفریحات آن‌ها سینما رفتن است.


وی با اشاره به انجام خدماتی همچون سینماکارت گفت: باید امکانات الکترونیکی هم برای این کارت‌ها درنظر گرفته شود ضمن اینکه برای روزهای مشخصی این کارت‌ها تخفیف‌دار هم باشد زیرا باتوجه به آزاد شدن حامل‌های انرژی این تخفیفات می‌تواند تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، اگر یک خانواده 5 نفره با بلیت 5 هزار تومانی بخواهد به سینما برود با مسائل جنبی چیزی در حدود 100 هزار تومان هزینه دارد و این مبلغ برای آن‌ها صرف نمی‌کند و بدین شکل است که تعداد سینماروهای ما کم می‌شود.


امین زندگانی هم اکنون دو فیلم «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی و «شهابی از جنس نور» به کارگردانی محمدرضا اسلاملو را در نوبت اکران دارد. (ایلنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها