در صورت کاهش مصرف برق در ساعات 11 تا 14 و 19 تا 23، 18.6 تومان در هر کیلووات ساعت تخفیف می‌گیرید

شرایط پاداش و جریمه مشترکان برق خانگی اعلام شد

همزمان با رونمایی از تعرفه‌های جدید برق خانگی با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، شرایط پاداش و جریمه مشترکان برق خانگی اعلام شد.
کد خبر: ۶۶۸۲۲۲

به گزارش مهر، با اصلاح تعرفه‌های برق مشترکان خانگی با دستور شخص رئیس جمهور، متوسط قیمت فروش برق به مشترکان خانگی برای تابستان امسال حدود 50 تومان به ازای هر کیلووات‌ساعت تعیین شده است.

در شرایط فعلی به طور متوسط هر مشترک برق ماهانه بیش از 300 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند که در صورت روشن شدن برخی دستگاه‌های سرمایشی پر مصرف و دیگر لوازم برقی خانگی متوسط مصرف برق این دسته از مشترکان خانگی به 400 تا 500 کیلووات ساعت در هر ماه افزایش می‌یابد.از سوی دیگر در صورتی که نیمی از این برق در ساعات پیک 11 تا 14 و 19 تا 23 مصرف شود علاوه بر تعرفه معمول مشترکان باید 37 تومان هزینه بیشتری برای پرداخت قبوض مصرف کنند.

این افزایش پرداخت در نهایت منجر به صدور قبوض نجومی و چند هزار تومانی برای مشترکان برق خانگی خواهد شد و این در حالی است که در صورت خاموش کردن لوازم پرمصرف برق در ساعات پیک نه فقط بار مالی قبوض کاهش یافته بلکه به ازای هر کیلوات برق مشترک می‌تواند 18.6 تومان کمتر پرداخت کند.

جزئیات پاداش و جریمه مشترکان برق خانگی

در همین حال معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات مشترکان توانیر در تشریح جزئیات تشویقی تعرفه‌های برق در راستای مدیریت مصرف، گفت: با ابلاغ تعرفه جدید برق و بخشنامه‌های مرتبط امکانات خوبی برای کاهش هزینه برق مصرفی مشترکان تعرفه‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی عرضه شده است.

محمدجواد شریفی با اشاره به این‌که منحنی بار و میزان مصرف مشترکان در فصل گرم سال بویژه تابستان، شاهد دو بازه زمانی پیک مصرف برق در کشوراست، تصریح کرد: منحنی بار و میزان مصرف بویژه در ماه‌های تیر و مرداد نقش مهمی در تامین برق همه مشترکان برق دارد.

این مقام مسئول با یادآوری این‌که ساعت‌های 11 تا 14 و 19 تا 23 در استان‌های مختلف با افزایش دما در بین روز و روشن شدن چراغ‌های روشنایی در اماکن عمومی و منازل و بازار در اوایل شب برشدت مصرف اضافه می‌شود، اظهار کرد: با افزایش شدید بار مصرفی مواجه هستیم و بالطبع براساس مقررات متناسب با افزایش هزینه‌های تولید و سرمایه‌گذاری‌های اولیه نرخ برق مصرفی در ساعات پیک بیشتر از ساعات عادی در نظر گرفته شده است.

به گفته شریفی با اعمال سیاست‌های مدیریت بار و انتقال مصارف قابل انتقال به ساعت‌های کم‌باری و میان‌باری امکان تامین برق همه مشترکان فراهم می‌شود.

وی افزود: به عبارت دیگر اگر مشترکان خانگی در ساعات پیک مصرف، برخی از لوازم پرمصرف مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اتو، پلوپز و لامپ‌های غیر ضروری را خاموش نگه داشته و در صورت نیاز در ساعات کم‌باری یا میانباری استفاده کنند، می‌توانند به میزان قابل‌توجهی در هزینه برق مصرفی خود صرفه‌جویی کنند.این مقام مسئول با یاد‌آوری این‌که هزینه هر کیلووات ساعت برق مصرف خانگی در ساعات کم‌باری به میزان 18.6 تومان مشمول تخفیف نسبت به ساعات میان‌باری خواهد شد، بیان کرد: با مصرف برق در ساعات پیک به میزان 37.2 تومان به ازای هر کیلووات ساعت بر مصرف ساعات پیک افزوده خواهد شد که در صورت کاهش مصرف در ساعات پیک این هزینه دریافت نمی‌شود. معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات مشترکان توانیر همچنان خاطرنشان کرد: اگر مشترکی به مقدار 50 کیلووات ساعت برق مصرفی ساعات پیک را به ساعات کم‌باری منتقل کند تقریباً نرخ 50 کیلووات ساعت مصرف انتقالی را به یک‌چهارم ساعات پیک تبدیل خواهد کرد.

تهران با صرفه‌جویی 20 درصدی از بحران آب عبور می‌کند

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این که شهر تهران در سال 93 به تولید یک میلیارد و 350 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد، گفت: با صرفه‌جویی 20 درصدی می‌توان از تابستان امسال بدون مشکل عبور کرد.

به گزارش ایرنا، محمد پرورش افزود: در سال 1391 با توجه به وضع بارش‌ها مشکل چندانی در تامین آب نداشتیم، اما سال گذشته شرایط بارش‌ها به گونه‌ای بود که وضع منابع سدها مناسب نیست.

وی گفت: ذخیره کنونی سدهای لتیان و لار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است و بنابر اطلاعات موجود شرکت آبفای تهران باید 50 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی آب را محقق کند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با اشاره به اقدامات این شرکت اظهار کرد: تا دو ماه آینده 24 حلقه چاه به مدار تولید آب وارد خواهد شد و طرح ماملو که قرار بود در مرداد ماه به بهره‌برداری برسد، مقرر شده است خردادماه بهره‌برداری شود. پرورش گفت: با اجرای طرح ماملو که دارای 78 کیلومتر تونل، مخازن و خط انتقال است، می‌توانیم آب را تا سه‌راه افسریه تهران بیاوریم.وی مصرف سرانه آب شهر تهران را 320 لیتر عنوان کرد که معادل مصرف دو استان کشور است و افزود: قسمت عرضه با این شرایط پاسخگو نیست و باید صرفه‌جویی در اولویت شهروندان قرار گیرد.

پرورش افزود: تصفیه خانه‌های لواسان، شهر قدس،جنوب تهران ، ماملو و پردیس تا دو ماه آینده آماده بهره‌برداری و افتتاح می‌شود که ورود این طرح‌ها به مدار در زمینه منابع آب تاثیرگذار است.وی تاکید کرد: با توجه به افزایش جمعیت باید مصرف مورد توجه قرار گیرد و در غیراین صورت روزهای سختی خواهیم داشت.

وی در باره افزایش قبوض آب گفت: قبوض آب همه مشترکان به​طور یکنواخت افزایش یافته است و برای مثال اگر مشترکی 20 متر مکعب آب مصرف کرده باشد در مجموع ده هزار ریال (یکهزار تومان) به قبض آن افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: پنج میلیون و صد هزار مشترک در استان تهران داریم که از این میزان سه میلیون مشترک مربوط به شهر تهران است.

پرورش درباره قطع آب مشترکانی مانند کارواش‌ها و سازندگان املاک گفت: کارواش‌ها نیز مانند مشترکانی که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند در طبقه‌بندی و اولویت قطع قرار دارند، به شرط این‌که مشکلی در تامین آب به​وجود نیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها