علی لاریجانی، رئیس مجلس با برخی مراجع تقلید در قم دیدار و برنامه‌های دولت و مجلس برای بیرون آوردن کشور از شرایط رکود را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۸۲۱۹

به گزارش فارس، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید قم در دیدار رئیس مجلس با ابراز نگرانی از شرایط تورم و گرانی در جامعه، گفت: دولت و مجلس و تمام مسئولان نظام باید مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از دیگر مراجع تقلید هم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مسئولان فشار سنگین مشکلات اقتصادی را از روی دوش مردم بردارند.

وی با تاکید بر این‌که وظیفه خود می‌دانیم از دولت حمایت کنیم، گفت: به مسائل اقتصادی و فرهنگی باید اهتمام جدی شود و مسئولان بیش از پیش در این زمینه تلاش کنند. وی افزود: مسئولان با برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب خود، رکود تولید کشور را برطرف کنند.

مکارم‌شیرازی بر ضرورت نظارت دقیق به مسائل فرهنگی و نشر کتاب تاکید کرد.

آیت‌الله جعفر سبحانی هم ضرورت تقویت بخش‌های مختلف تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برای حل مشکلات اقتصادی، تولید در کشور رونق بگیرد.

رئیس مجلس با حضور در دفتر آیت‌الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این دیدار با اشاره به مشکلات فرهنگی در کشور تصریح کرد: امروز در روستاها کمبود مبلغ داریم که در این زمینه مراجع عظام باید تدبیری بیندیشند.

رئیس مجلس با آیت‌الله وحید خراسانی نیز دیدار کرد.

لاریجانی در دیدار با آیت‌الله سبحانی با اشاره به وضع اقتصادی کشور گفت: دولت به‌دنبال این است که بتواند تحرک اقتصادی در جامعه ایجاد کند. وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد: باید با توجه به نیازهای جامعه در این مسیر اقدامات لازم انجام شود.

رئیس مجلس در دیدار با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی هم گفت: مسئولان فرهنگی کشور باید دغدغه مراجع عظام در حوزه فرهنگی را جدی بگیرند. او گزارشی از روند مذاکرات هسته‌ای ارائه داد و گفت: البته چالش‌هایی در این خصوص وجود دارد که باید تلاش کرد تا به راه حل درستی دست یابیم. لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اهمیت بخش بهداشت و درمان گفت: مجلس و دولت بودجه مناسبی برای این بخش تعیین کرده و گام‌های موثری نیز در این راستا برداشته‌اند که امید است به نتیجه برسیم. رئیس مجلس در ادامه درباره مسائل منطقه‌ای مانند تحولات سوریه و عراق، شرایط را تبیین کرد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع تقلید نیز در این دیدار در مورد اهمیت مسائل اسلامی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی،‌ فرهنگی و گسترش فرهنگ اسلامی و اقدامات مجلس و دولت در این زمینه مسائلی را مطرح کرد و رهنمودهایی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و بهبود شرایط پولی ارائه کرد.

لاریجانی در دیدار آیت‌الله نوری‌همدانی هم با تاکید بر این‌که مجلس پیگیر است تا کشور از شرایط رکود خارج شود، افزود: همگان باید سعی کنیم تا مسائلی که به اختلاف در جامعه منجر می‌شود مطرح نشود و از موضوعاتی که باعث تشتت می‌شود نیز پرهیز کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها