به دنبال حادثه در بزرگراه آزادگان

شرکت اتوبوسرانی «راهبر سبز پایتخت» منحل شد

به دنبال واژگونی یک دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در بزرگراه آزادگان که به مرگ 9 نفر از سرنشینان این اتوبوس و زخمی شدن 23 نفر دیگر انجامید، شهرداری این شرکت را منحل کرد.
کد خبر: ۶۶۸۲۱۰

کاظم مرادی مدیر بحران بیمارستان شهید فیاض بخش تهران اعلام کرد هشتمین قربانی هنگام عمل جراحی در این بیمارستان جان باخت .

این در حالی است که اظهارنظرهای متفاوتی برای دلایل واژگونی اتوبوس از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران اعلام شده است.به گزارش جام‌جم، ساعت 9 و 11 دقیقه صبح دیروز یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد که متعلق به بخش خصوصی است در بزرگراه آزادگان ورودی بزرگراه حکیم شرق به دلایل نامعلومی واژگون شد و در پی این حادثه هفت سرنشین زن و دو مرد جان باختند. در پی این حادثه ماموران کلانتری چیتگر و نیرو‌های امدادی با حضور در محل، امدادرسانی به مجروحان را آغاز کردند و اجساد قربانیان و مجروحان حادثه از اتوبوس خارج شد.

با گزارش این حادثه به بازپرس ویژه قتل تهران، بازپرس جمشیدی در شعبه 3 بازپرسی دادسرای جنایی دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی و بازداشت راننده اتوبوس را که دچار جراحات سطحی شده بود، صادر کرد.

گزارش اولیه ماموران حاکی است، چند نفر مجروحان حادثه به نام‌های بهزاد سی و پنج ساله، مهرداد چهل و هشت ساله و سعیده بیست و هفت ساله در بیمارستان‌های امام خمینی

و فاطمه عبداللهی بیست و دو ساله در بیمارستان شریعتی بستری و بقیه مجروحان نیز سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها مرخص شدند. بر اساس آخرین خبر‌ها حال سه نفر از مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.

آخرین آمار مجروحان

مدیر روابط‌عمومی اورژانس تهران در ارتباط با مجروحان حادثه به ایرنا گفت: مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، فیاض‌بخش، حضرت رسول(ص) و شریعتی منتقل شده‌اند. به گفته عباسی، شکستگی دست و پا، پارگی صورت و جراحت‌های سطحی بیشترین علت مصدومیت مجروحان این حادثه اعلام شده است.

مجوز باطل شد

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز با ابراز تاسف از این حادثه گفت: صبح دیروز یک دستگاه اتوبوس مربوط به بخش خصوصی شرکت واحد ـ شریعتی به چیتگر ـ با سرعت 50 کیلومتر در شمال به جنوب بزرگراه آزادگان در حرکت بود که در محدوده شهرک صدرا، مقابل پژوهشگاه نفت؛ کنترل اتوبوس از دست راننده خارج و اتوبوس واژگون شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به این‌که سرعت اتوبوس در حد استاندارد و مجاز بوده است، گفت: در این حادثه تعدادی از مسافران مجروح و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند. سنندجی تصریح کرد: در پی این حادثه جلسه کمیته انضباطی برگزار و براساس بند 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حکم انحلال شرکت اتوبوسرانی «راهبر سبز پایتخت» که اتوبوس مذکور متعلق به آن است، صادر شد. وی در گفت‌وگو با مهر تصریح کرد: احتمالا نقص فنی علت این حادثه بوده است و با راننده و شرکت متخلف قاطعانه برخورد می‌شود.

سنندجی با بیان این‌که راننده اتوبوس متخلف زنده است، گفت: اتوبوس‌های این شرکت توقیف می‌شود.

خودرو عبوری، عامل تصادف

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره علت واژگونی اتوبوس نیز گفت: به گفته شاهدان عینی، یک دستگاه خودرو سواری پژو جلوی اتوبوس می‌پیچد و راننده اتوبوس برای آن‌که با خودرو پژو برخورد نکند، کنترل اتوبوس را از دست می‌دهد و روی گاردریل واژگون می‌شود.

پیمان سنندجی افزود: از واژگونی اتوبوس تعجب می‌کنیم؛ براساس آنچه دستگاه GPS نشان می‌دهد، سرعت اتوبوس دو دقیقه قبل از تصادف 50 کیلومتر بود و سرعت مجاز محسوب می‌شود. وی گفت: نیاز است در این زمینه کارشناسی بیشتری صورت گیرد و پلیس نتیجه آن را اعلام می‌کند.

تشکیل کمیسیون بررسی سوانح

سنندجی در پاسخ به پرسش جام‌جم در ارتباط با ارائه دلایل مختلف حادثه گفت: دلیل نهایی را پلیس اعلام خواهد کرد و اظهارنظر‌های ارائه شده در حد فرض و گمان است و پس از حادثه کمیسیون سوانح تشکیل و تحقیقات کارشناسی در این محل آغاز شده که نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

وی در ارتباط با اقدامات شرکت واحد برای خانواده قربانیان گفت: طبق ضوابط و از اولین ساعت حادثه یک گروه تشکیل و با حضور در بیمارستان‌هایی که مجروحان بستری شده بودند در کنار مجروحان هستند تا هزینه‌های درمانی آنها را پرداخت کنند و در ارتباط با خانواده قربانیان نیز باید قاضی پرونده تصمیم‌گیری کند. مدیر شرکت واحد در خصوص بررسی سلامت روحی و روانی راننده و توانایی او افزود: این فرد با نام شجاعت ـ ک از سال 89 در شرکت واحد فعال بوده و گواهی سلامت داشته و خودرو نیز از معاینه فنی برخوردار بوده که کارشناسان آن را بررسی می‌کنند و این فرد پس از حادثه، بازداشت و تحت بازجویی قرار دارد. سنندجی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که از قرار گرفتن یک خودرو عبوری مقابل اتوبوس از کجا اطلاع یافته و آن را عامل حادثه می‌داند، افزود: کسانی که شاهد حادثه بوده‌اند این موضوع را عنوان کرده‌اند که نیازمند بررسی بیشتر است و ما نیز از این حادثه متاسف هستیم.

سرعت اتوبوس زیاد بود

یکی از شاهدان حادثه نیز گفت: اتوبوس با سرعت بالایی حرکت می‌کرد و پس از رسیدن به دور برگردان سرعتش را کم نکرد. وی افزود: اتوبوس وقتی واژگون شد راننده خودروهای عبوری به کمک مسافران آمدند و اغلب کشته‌ها خانم‌هایی بودند که از ناحیه سر دچار جراحت شده بودند.

نقص فنی نبود

در حالی که چند دلیل مختلف از اولین ساعات حادثه از سوی مسئولان اعلام شده بود، پلیس اعلام کرد اتوبوس حادثه دیده نقص فنی نداشته است.

سرهنگ عابدی، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این باره به باشگاه خبر نگاران گفت: در پی واژگونی اتوبوس مسافربری (اسکانیا)کارشناسان پلیس در محل حادثه حضور یافته و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که نقص فنی علت واژگونی اتوبوس اسکانیا نبوده است و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است.

یک دلیل دیگر برای مرگ مسافران

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به گزارش مربوط به جزئیات واژگون شدن اتوبوس در بزرگراه آزادگان و مرگ هفت نفر به ایسناگفت:این اتوبوس یک دستگاه اسکانیا و مربوط به شرکت خصوصی «راهبر سبز پایتخت» بوده و بر اساس اطلاعات دستگاه GPS سرعت این اتوبوس 50 کیلومتر بر ساعت بوده است.

اقبال شاکری با بیان این‌که بر اساس ماده 20 جرایم شرکت‌های خصوصی، شرکت «راهبر سبز پایتخت» منحل و از ادامه کار آن جلوگیری شده است، گفت: پلیس راهور علت این موضوع را نقص در ساخت سیستم اتوبوس‌های اسکانیا بویژه در قسمت عقب اتوبوس عنوان کرده است و افراد فوت شده نیز براساس گزارش ارائه شده در قسمت عقب اتوبوس قرار داشتند.

معاونان شهرداری هم به صحنه آمدند

شهردار تهران با ابراز تاسف از حادثه واژگونی اتوبوس، معاونان خود را مامور رسیدگی به موضوع حادثه و بررسی وضع مصدومان کرد.

به گزارش ایسنا، محمد باقرقالیباف تاکید کرد، مجموعه شهرداری همه توان و امکانات خود را برای بهبود مجروحان به‌کار می‌گیرد. شهردار تهران همچنین دستور تشکیل کمیته ویژه‌ای برای بررسی علت این سانحه و ابعاد آن صادر کرد. قالیباف به معاونان خود دستور داد با رسیدگی به وضع مصدومان شرایط مطلوب را برای درمان حادثه‌دیدگان فراهم و آنها را به بهترین مراکز درمانی منتقل کنند. در پی این دستور تعدادی از معاونان و مدیران شهری در بیمارستان‌های فیاض بخش، رسول اکرم(ص) و امام خمینی(ره) از سانحه دیدگان عیادت و دلجویی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها