رامبد جوان، رضا رشید پور و منصور ضابطیان برنامه‌های خندوانه، عینک آفتابی و مزه غذای ایرانی را تولید می‌‌کنند

خط تولید برنامه‌های طنز در شبکه نسیم

برنامه‌های «عینک آفتابی»، «ورود ممنون»، «مزه غذای ایرانی»، «خندوانه»،‌ «هاونگ» و مسابقه‌های «بادباک‌ها»، «شوخ‌طبعی» و «صدا» با شروع پخش رسمی شبکه نسیم از این شبکه پخش خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۸۱۹۳

حسین کرمی، مدیر شبکه نسیم که از سال 92 فعالیت خود را به‌صورت آزمایشی روی شبکه‌های دیجیتال آغاز کرده، درباره این برنامه‌ها به جام‌جم گفت: رویکرد شبکه نسیم براساس نشاط، سرگرمی و اطلاع‌رسانی تعریف شده است.

وی افزود: هر برنامه‌ای که از شبکه نسیم پخش می‌شود باید یکی از این رویکرد‌ها را مد نظر داشته و موضوعیت آنها با یکی از این موارد همخوانی داشته باشد. البته یکی از این رویکرد‌ها اطلاع‌رسانی است که نباید آن را با خبررسانی یا برنامه‌های آموزشی ویژه اشتباه گرفت.

کرمی ادامه داد: منظور از اطلاع‌رسانی در شبکه نسیم پخش برنامه‌های کوتاه آموزنده است که برای مخاطب عام و همه مردم مفید باشد و شاید بتواند برخی مشکلات روزمره مردم را حل کند، نه این‌که بخواهد یک برنامه آموزش طولانی مدت را برای مردم ارائه دهد.

وی به برنامه‌هایی که از این شبکه پخش می‌شود اشاره کرد و گفت:‌ تمام برنامه‌های تامینی و تولیدی شبکه نسیم باید بر پایه شعار همیشگی ما یعنی «شبکه نسیم، شبکه نشاط و سرگرمی» تهیه شود.

کرمی به تولید و پخش برنامه‌های نسیم نما، نسیم استان‌ها، نسیم دوربین مخفی، نسیم آوا و نسیم سلامت در سال گذشته برای شبکه نسیم خبر داد و بیان کرد: پیش از این بیشتر برنامه‌هایی که از این شبکه پخش می‌شد،تامینی بود و کمتر پیش آمد که برای این شبکه برنامه تولید کنیم اما قرار است بزودی این شبکه به شکل رسمی افتتاح شود و در همه کشور قابل دسترس باشد. از این پس قصد داریم این رویه را عوض کرده و برنامه‌های ویژه‌ای برای پخش تولید کنیم، به همین دلیل تولید برخی از برنامه‌ها را آغاز کرده‌ایم.

بازگشت رشیدپور با عینک آفتابی

وی در معرفی برخی از برنامه‌های در دست تولید گفت: «عینک آفتابی» یکی از برنامه‌های تولیدی شبکه نسیم است که پیش از این خبرش با نام «میلیونر شو» در رسانه‌ها منعکس شده بود. تولید این برنامه آغاز شده و اجرای آن برعهده رضا رشیدپور است که بعد از پنج سال به تلویزیون بازگشته است.

مدیر شبکه نسیم درباره برنامه‌ «عینک آفتابی» توضیح داد: این برنامه مجری محور است و براساس یک سوژه، میان‌برنامه‌های نمایشی طراحی شده که در لابه‌لای صحبت‌های رشیدپور پخش خواهد شد. در این بخش‌های نمایشی لاله صبوری،‌ یوسف صیادی، رضا رشیدپور و گروهی از هنرمندان تئاتر بازی می‌کنند.

وی در مورد محور اصلی «عینک آفتابی» گفت: این برنامه به بحث روابط خانوادگی و نیز روابط افراد در جامعه می‌پردازد. قصد داریم در این برنامه ثروت‌های واقعی برخی از افراد را به مردم معرفی کنیم و به مردم بگوییم که قدر داشته‌ها و ثروت خود را بدانند.

کرمی ادامه داد: بیشتر مردم فکر می‌کنند تنها چیزی که می‌تواند آنها را به یک میلیونر تبدیل کند ثروت و مال دنیاست، در صورتی که تولیدکنندگان این برنامه سعی می‌کنند نشان دهند که خیلی از ما داشته‌هایی چون فرزند خوب، همسر فداکار یا سلامت بدن داریم که در قالب ثروت‌های دنیوی و حساب‌های بانکی نمی‌گنجد ولی به آنها بی‌توجهی می‌کنیم.

وی هدف از ساخت برنامه «عینک آفتابی» را بالا بردن امید زندگی در میان مردم دانست و بیان کرد: این برنامه در طول هفته و هر شب بجز جمعه شب‌ها به مدت 30 دقیقه پخش خواهد شد.

مزه غذای ایرانی

مدیر شبکه نسیم درباره برنامه «مزه غذای ایرانی» که منصور ضابطیان آن را تهیه می‌کند، گفت: متاسفانه زندگی ماشینی امروز بیش از پیش حس و حال آدم‌ها برای خوردن یک غذای سنتی ایرانی را از بین برده است. به هر کجا که سر می‌زنید صحبت از فست‌فود، غذاهای تایلندی، هندی، چینی و... است، در حالی که لذت غذاهای ایرانی هم به‌‌دلیل خوردنشان و هم برای خواصشان با هیچ غذای دیگری قابل مقایسه نیست.

وی افزود: یکی از پیامدهای رشد جمعیت شهرنشین، افزایش غذاهای خیابانی و مصرف غذاهای آماده با عنوان فست‌فود یا غذاهای سریع است. در مناطقی که تعداد مراکز عرضه غذاهای آماده کمتر است، بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش می‌یابد و بر عکس در مناطقی که مردم به‌مصرف این نوع غذاها عادت دارند، شیوع عادت‌های غذایی نادرست مانند پرخوری، کم تحرکی و سریع غذا خوردن نیز شایع‌تر است.

کرمی ادامه داد: باتوجه به تمام این موارد برنامه‌ای به نام «مزه غذاهای ایرانی» طراحی کرده‌ایم.در این برنامه سراغ غذاهای ایرانی از نان سنگک گرفته تا کباب ترش و دیگر غذاها خواهیم رفت و آنها را معرفی می‌کنیم. مجری این برنامه امیر محمد نبویان است و هر قسمت آن 15 دقیقه زمان دارد.

کرمی دیگر برنامه شبکه نسیم را برنامه «خندوانه» معرفی کرد و گفت: نام این برنامه ترکیب دو کلمه هندوانه و خنده است. در این برنامه که اجرای آن بر عهده رامبد جوان است، تلاش می‌کنیم مردم را به روش‌های درست بخندانیم و آنها را سرگرم کنیم.

مدیر شبکه نسیم در مورد محتوای این برنامه توضیح داد: برای ضبط این برنامه استودیوی بزرگی در باغ بهشت طراحی شده است. در «خندوانه» هم مهمان داریم هم مسابقه و هم اجراهای شاد که همگی در راستای سرگرم‌کردن مخاطبان شبکه نسیم است.

وی به ساخت برنامه «هاونگ» اشاره کرد و گفت: این برنامه به تهیه‌کنندگی محمد کریمی یزدی ساخته می‌شود و اجرای آن به عهده امین نبی‌الهی است. این برنامه براساس عکس‌های دریافتی از اینترنت و عکس‌هایی که ببیندگان برنامه ارسال می‌کنند، بخش‌های طنزی را برای پخش تولید می‌کند.

کرمی ادامه داد: در یکی از بخش‌های این برنامه میکروفن برنامه «هاونگ» به میان مردم می‌رود تا آرزوها و خواسته‌های آنها را منعکس می‌کند.

کشف استعداد‌های ناب

کرمی درباره مسابقاتی که برای پخش از شبکه نسیم در نظر گرفته شده، گفت: مسابقات «شوخ‌طبعی»، «بادباک‌ها» و «صدا» را در دست تولید داریم که در همه آنها به‌دنبال کشف استعدادهای متفاوت و جدید هستیم.

مدیر شبکه نسیم افزود: مسابقه «شوخ طبعی» برای یافتن استعدادهای اجرای برنامه و مجریگری، مسابقه «بادباک‌‎ها» برای کشف استعدادهای جالب کودکان زیر هشت سال و مسابقه «صدا» برای پیدا کردن صداهای خوب ایرانی طراحی شده است که تولید این برنامه هنوز شروع نشده است.

وی درباره دیگر برنامه‌های این شبکه گفت: «ورود‌ممنون» برنامه‌ای طنز است که با مشارکت پلیس راهور تهیه و در آن به مسائل مرتبط با حوزه ترافیک پرداخته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها