نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به اظهارات بی‌پایه و اساس نماینده دائم آمریکا درباره عضویت کشورمان در پنج نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، با صدور بیانیه‌ای این‌گونه اظهارات سخیف و بی‌اساس را رد کرد.
کد خبر: ۶۶۷۳۰۹

به گزارش ایرنا، پس از آن‌که سامانتا پاور، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با بیان اتهاماتی واهی، اعلام کرده بود که دولت آمریکا از حضور ایران در پنج نهاد وابسته به سازمان ملل نگران است، نمایندگی کشورمان با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بی‌پایه‌ای را که در بیانیه نماینده دائم ایالات متحده آمریکا درخصوص نقض حقوق بشر و آزادی‌های فردی در ایران طرح شده است به‌طور قاطع رد می‌کند و آن را خلاف روح همکاری بین دولت‌های مستقل عضو ملل متحد، اصل تساوی دولت‌ها و حق انتخاب مساوی برای همه اعضای ملل متحد و غیرسازنده می‌داند. در این بیانیه آمده است: رفتار جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ظرف چند دهه گذشته نشان داده که همواره حضوری فعال، موثر، مفید و سازنده در تمامی فعالیت‌های بین‌المللی داشته است.

این بیانیه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران دارای جامعه مدنی و نهادهای غیردولتی فعال و پویا بوده و هزاران نهاد غیردولتی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، حقوق بشری و زنان در ایران فعالند. بدیهی است حضور هر چه بیشتر ایران در نهاد‌های سازمان ملل به تحقق اهداف نهاد‌های غیردولتی کمک می‌کند.

شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد(اکوسوک) در نشست اخیر خود عضویت جمهوری اسلامی ایران در پنج نهاد وابسته به سازمان ملل متحد از جمله کمیته سازمان‌های غیردولتی، کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی، کمیسیون حقوق زن، کمیسیون جمعیت و توسعه و کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه را به تصویب رساند. پس از یک وقفه هشت ساله کشورمان موفق شده است دوباره به عضویت کمیته سازمان‌های غیردولتی انتخاب شود.

همچنین سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک اسرائیل را تنها مانع ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین دهقانی طی سخنرانی در پایان نشست سالانه کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل با اشاره به این‌که مخالفت رژیم صهیونیستی با گنجاندن موضوع برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای در سند پایانی این کمیسیون، دلیل اصلی شکست نشست امسال بوده است، گفت: اسرائیل با این اقدام خود نشان داد که نه‌فقط سلاح‌های هسته‌ای و فعالیت‌های هسته‌ای مخفی آن و عدم پایبندی‌اش به معاهدات بین‌المللی در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی، مانع اصلی ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است، بلکه سیاست‌های غیرسازنده آن نیز مانع اقدامات سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از تحقق این امر می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها