هجوم ملخ ها در شهرستان آبدانان استان ایلام آسایش مردم این شهرستان را مختل کرده و زندگی عادی آنان را بر هم زده است.
کد خبر: ۶۶۷۲۷۹
هجوم ملخ ها به آبدانان

به گزارش ایرنا، دسته های بی شماری از ملخ خاکی رنگ در این شهرستان به پرواز درآمده و وارد اماکن اداری، تجاری و مسکونی می شوند.

این ملخ ها اغلب با تاریکی شب و روشن شدن لامپ های منازل و اماکن تجاری خود را نمایان کرده و با ورود به اماکن مسکونی مردم آسایش و آرامش را از ساکنان شهر سلب و به شدت باعث رنجش و ناراحتی مردم شده اند.

شمار این ملخ های ریز و درشت خاکی رنگ به حدی زیاد است که با وجود سمپاشی های مکرر و استفاده از انواع سم ها وازبین بردن بخشی از این حشرات، همچنان ازتعداد آنها کم نشده است.

یکی از شهروندان آبدانانی در این زمینه گفت: ملخ های مهاجم در دسته های 100 تایی وارد منازل شده و علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده ها، با ورود به داخل ظروف، سفره های غذا و سرویس های بهداشتی زندگی را برای مردم منطقه دشوار کرده اند.

صید محمد علیرضایی از مسوولان شهرستان خواست با اتخاذ راهکارهای مناسب هرچه زودتر این معضل زیست محیطی را برطرف کنند.

مدیر اداره دامپزشکی آبدانان در این خصوص گفت: امسال به علت افزایش نزولات آسمانی و پوشش مناسب گیاهی، زاد و ولد این ملخ ها به شدت زیاد شده و از مناطق گرمسیری به سمت اماکن مسکونی شهر که هوای خنک تری دارد، هجوم آورده اند.

عسگر درویشی افزود: مردم با بستن درب و پنجره اماکن مسکونی و تجاری و سمپاشی کردن اطراف منازل خود می توانند از هجوم و آزار این حشره موذی در امان باشند.

معاون شبکه بهداشت و درمان آبدانان نیز در این زمینه گفت: این ملخ ها اغلب در اطراف نور چراغ ها جمع شده و فاقد هرگونه بیماری و انتقال امراض هستند.

فرهاد دارابی یادآور شد: برای کم کردن شمار این ملخ ها و آرامش نسبی از هجوم این حشره ها مردم باید تمامی لامپ های بیرون منازل خود را چند ساعتی خاموش کنند.

وی تاکید کرد: با گرم شدن دمای هوا ملخ های مهاجم تلف می شوند و مردم از آزار آنها راحت خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها