جولان عقرب‌ها در آبدانان ایلام

عقرب‌های خطرناک منطقه مورموری شهرستان آبدانان استان ایلام از یک سو و نبود امکانات از سوی دیگر سبب فوت دو نفر در روزهای گذشه شده است.
کد خبر: ۶۹۴۵۲۰
جولان عقرب‌ها در آبدانان ایلام

آب و هوای گرم بخش مورموری آبدانان باعث شده که این منطقه دارای عقرب‌هایی بسیار خطرناک و سمی باشد؛ عقرب‌هایی که این روزها و با گرم شدن هوا، تعدادشان هم زیاد شده است و بیش از پیش در منطقه جولان می‌دهند. این عقرب‌ها بویژه در روستای آب‌انار آبدانان بیشتر از دیگر مناطق دردسرساز شدند و تاکنون دو نفر را به کام مرگ فرستادند.

طی هفته گذشته یک نوجوان در روستای آب‌انار دچار عقرب‌زدگی شد و به دلیل نبود آمپول، امکانات، آمبولانس و همچنین تشخیص نادرست و بی‌موقع فوت کرد. روز پنجشنبه نیز یک دختر نوجوانان اهل بخش مورموری، دچار عقرب‌زدگی شد و به دلیل نبود امکانات در منطقه، این بار سریع به شهرستان دزفول منتقل و اعزام شد که متاسفانه در راه بازگشت در سانحه رانندگی فوت شد.

محمد کمری، دهیار روستای آب‌انار شهرستان آبدانان نیز با بیان این‌که بارها درباره عقرب‌زدگی در این منطقه به مسئولان هشدار داده است تا حداقل امکانات را در منطقه مورموری و این روستا فراهم کنند، گفت: عقرب‌های این منطقه به دلیل گرمای بیش از حد هوا، بسیار خطرناک هستند و باعث شده مردم هنگام عقرب‌زدگی برای درمان به استان‌های همجوار مراجعه کنند.

وی با تاکید بر وجود حداقل یک آمبولانس در منطقه مورموری به مهر گفت: با این‌که بارها با مسئولان مکاتبه داشته‌ایم، هنوز هیچ خبری از امکانات و آمبولانس نیست و این در حالی است که این روستا و منطقه مورموری مشکلات و کمبودهای فراوانی در بخش پزشکی دارد که مسئولان باید برای رفع آن توجه کنند.

به گفته وی، فاصله این روستا و بخش مورموری تا شهرستان آبدانان بیش از 50 کیلومتر است و بیشتر مردم به دلیل کمبود امکانات هر روز این مسافت را طی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
amir sadr
Czech Republic
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
۰
۰
خواهشن مسئولان رسیدگی كنند ، تا از این بدتر نشده بابا به داد ما برسید

نیازمندی ها