فردی که به جرم قتل عمد سال‌ها در زندان بسر می‌برد با درخواست قصاص اولیاء دم به دار مجازات آویخته شد اما پس از ۳ دقیقه آویخته ماندن و تحمل فشار طناب دار، با اعلام گذشت شاکیان نجات یافت توسط ماموران برای اقدامات درمانی به بیمارستان اعزام شد.
کد خبر: ۶۶۷۰۴۳

جام جم سرا:

روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی، اعلام کرد: فردی که به جرم قتل عمدی سال‌ها بود در زندان بسر می‌برد با درخواست قصاص اولیاء دم با وجود تلاش‌های مددکاران اجتماعی زندان از سوی اولیاء دم به دار مجازات آویخته شد. این در حالی بود که پس از تایید حکم، مسئولان قضایی، معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز و با تلاش‌های پیگیر مدیر و مددکاران زندان مرکزی تبریز با تشکیل جلسات صلح و سازش با خانواده مقتول تلاش برای نجات مرد اعدامی از مرگ را آغاز کردند تا سرانجام این تلاش‌ها نتیجه داد و مرد زندانی، با اعلام بخشش از سوی اولیاء دم، ۳ دقیقه پس از رفتن به بالای دار سریعا توسط ماموران به پایین کشیده شد و پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان اعزام شد.
به نقل از جهان، علی استادی افزود: حال عمومی این مددجو هم اکنون خوب بوده و در سلامت کامل بسر می‌برد و با عنایات خداوند متعال صدمه چندانی به اعضای بدن وی وارد نشده است و به زودی از بیمارستان ترخیص می‌شود.
استادی ضمن تقدیر و تشکر از گذشت فداکارانه اولیاء دم و پدر و مادر مقتول از تلاش گروه مددکاری زندان به خاطر اقدامات خداپسندانه و انسانی برای تلاش برای اخذ رضایت از شکات سپاسگزاری کرد.
وی همچنین افزود: برای زندانیان جرائم غیرعمد و همچنین افرادی که در پی خطا و اشتباه قابل گذشت مرتکب قتل شده‌اند با اخذ رضایت و ایجاد صلح و سازش در صورتیکه خطری برای سایر افراد جامعه نداشته باشند آزاد می‌شوند، که در سال گذشته نیز با تلاش‌های واحد اکیپ مددکاری زندان مرکزی تبریز ۲۳ نفر از این افراد از چوبه‌دار رهایی یافته‌اند.
استادی یادآور شد: در چنین پرونده‌هایی در مراحل مختلف تلاش می‌شود که پس از صدور حکم، عفو و گذشت حاصل شود اما در نهایت این اولیاء دم هستند که در خصوص حق شرعی و قانونی خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها