معاون اول رئیس‌جمهور برخی منتقدان را متهم به «دروغ‌بافی» کرد

ادامه واکنش‌ها به جشن روز زن در سعدآباد

واکنش‌ها به برگزاری جشن روز زن در سعدآباد که ویژه زنان دولت ترتیب داده شده بود، ادامه دارد و در تازه‌ترین این واکنش‌ها از یک سو تعدادی از زنان تهرانی دیروز در اعتراض به برگزاری این جشن مقابل نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کردند و در بهارستان نیز برخی نمایندگان به حسن روحانی تذکر کتبی دادند و از سوی دیگر معاون اول رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت، منتقدان را به خلاف واقع‌گویی متهم کردند.
کد خبر: ۶۶۶۴۳۹

به گزارش فارس، بانوان تجمع‌کننده پس از اقامه نماز ظهر و عصر با سر دادن شعارهایی نظیر «دولت تدبیر و امید، تأسف،‌تأسف» و «انصراف از یارانه، ریخت و پاش شاهانه» اعتراض خود را به برگزاری جشن همسر رئیس‌جمهور ابراز کردند. در پایان نیز بیانیه‌ای از سوی بانوان تجمع کننده قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: ‌«هنوز بیش از یک ماه از بیانات رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال جدید نگذشته و هنوز پیام حکیمانه معظم له در هشدار نسبت به مسائل فرهنگی در گوش‌ها طنین‌انداز است و دغدغه مسائل فرهنگی چیزی نیست که ایشان بتازگی نسبت به آن ابراز نگرانی فرموده باشند.»

سمبوسه و پیتزا به روایت جهانگیری

با این همه روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در واکنش به انتقادها پیرامون برگزاری مراسم روز زن در کاخ سعد آباد توضیح داد: در این مراسم به چهار، پنج‌نفر از بانوان خیر که خدمات شایسته‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله درمان کودکان سرطانی داشته‌اند، با اهدای سکه‌ای قدردانی به عمل آمده است. به مدعوین هم هیچ هدیه یا سکه‌ای داده نشده است.

به گزارش مهر، او در صفحه فیسبوک خود نوشت: دیشب که خانه رفتم بحث جلسه بانوان در روز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و سر و صداهایی که منتقدان دولت برپا کرده‌اند، مطرح شد. از خانم که اتفاقا در این جلسه حضور داشته، پرسیدم که اصل ماجرا چه بوده است؟ گفت این حرف‌ها نبوده، جلسه‌ای رسمی بوده با حضور همسران سفرای مقیم تهران، محلش هم ساختمان حافظیه بوده است. برنامه هم ویژه بانوان بوده است. لذا هیچ اختلاطی در کار نبوده است، شام هم نه تنها اشرافی نبود بلکه بسیار مختصر و در حد یک پذیرایی ساده بوده، به ما هم یک سمبوسه و یک تکه پیتزای کوچک رسید. برنامه را هم تشریفات ریاست جمهوری تدارک دیده بود و سرکار خانم دکتر روحانی و سرکار خانم دکتر الهی‌قمشه‌ای سخنران جلسه بودند. قرائت قرآن مجید هم داشتیم و مجری هم سرکار خانم پوریامین بود.

در ادامه این مطلب فیسبوکی جهانگیری آمده است: از لباس‌ها پرسیدم که گفت آنها هم لباس‌های محلی ایرانی بوده و در واقع نشانگر تنوع فرهنگی در ایران و به نوعی نشانه غنای فرهنگی کشور بزرگ ایران بوده است.

او در این مطلب به کنایه نوشته است:‌ پیش خودم گفتم منتقدان ما که این‌طور رگ‌های گردن را به حجت قوی کرده‌اند، کجا بودند وقتی که در دولت قبل جلساتی با دعوت از ایرانیان مقیم خارج کشور و استقرار در هتل
پنج ستاره، با پرداخت کلیه هزینه‌ها از جمله هزینه بلیت و گاهی تا ده هزاردلار برای هر نفر با آن همه ریخت و پاش برگزار می‌کردند؟ او ادامه داده است: جالب است که در آن زمان آرام و خاموش و حتی دعاگوی دولت بودند ولی امروز به یک برنامه رسمی این‌طور با توسل به دروغ، گیر‌می‌‌دهند. واقعا نیروی سیاسی برای زدن رقیب و جا انداختن گفتمان «اشرافیت» مجاز به دروغ‌بافی است؟ آیا خانم‌ها در شعار فقط نصف جامعه ما هستند ولی اجازه ندارند یک جلسه کوچک 150 نفره برای خودشان داشته باشند؟ پیش خود گفتم: «قربان برم خدا را، یک بام و دو هوا را.»

همچنین محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری جشن زنانه در کاخ سعدآباد، گفت: عده‌ای منتظرند یک موضوع کوچک را بزرگ و یک موضوع غیرواقعی را اطلاع‌رسانی کنند، درحالی‌که دولت مشغول ساماندهی وضع اجرای قانون هدفمندی و مذاکرات هسته‌ای است؛ ممکن است کارشان این باشد که این حرف‌ها را بزنند.

تذکر کتبی برخی نمایندگان به رئیس‌جمهور

همزمان 11 نماینده مجلس به علت آنچه برگزاری «جشن‌اشرافی در کاخ سعدآباد» خواندند، به رئیس‌جمهور تذکر کتبی دادند. آنها این پرسش را مطرح کردند که آیا می‌شود از یک طرف شعار انصراف از یارانه سر داد، از طرف دیگر جشن اشرافی در کاخ سعدآباد برگزار کرد؟

روح‌الله حسینیان، نماینده تهران هم در نطق دیروز خود به انتقاد از این جشن پرداخت و گفت: اعتراض جدی من به دخالت همسران مقامات در کارهاست. همسر رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد جشنی برگزار کند، آن را در خانه خودش که هم بزرگ است و هم جادار برگزار کند؛ نه در کاخ‌هایی که متعلق به مردم است. او تاکید کرد: بنده از رئیس جمهور می‌خواهم جلوی این
بدعت‌ها را بگیرد.

با این حال احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با نسیم عنوان کرده است که جشن سعدآباد با حضور معاون امور زنان رئیس‌جمهور بررسی می‌شود. وی با بیان این‌که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بخشی از اخبار منتشر شده در این رابطه را دروغ دانسته است، گفت: آقای انصاری قول داده در خصوص برگزاری این جشن تحقیق و نتیجه را اعلام ‌کند.

همچنین بهروز نعمتی، نماینده اسدآباد در مجلس با انتقاد از رفتار برخی نمایندگان در شایعات مربوط به ضیافت همسر‌رئیس‌جمهور گفت: برخی نمایندگان در چند روز اخیر در صحن مجلس مسائلی را یک کلاغ و چهل کلاغ کردند که واقعیت نداشت. او در تذکری شفاهی در جلسه دیروز مجلس با تاکید بر این که باید نظارت مجلس وجود داشته باشد و نسبت به دولت حساسیت داشت، افزود: در گذشته متاسفانه شاهد برگزاری همایش‌هایی در کیش و خراسان بودیم اما این دوستان هیچ‌گونه تذکری حتی به صورت لفظی هم ندادند و امروز که سه سکه بهار آزادی به سه کسی که سال‌ها برای معلولان و محرومان تــــلاش کردند اهدا شد، اقدام به «یک کـلاغ و چـهـل کلاغ» کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها