رییس جمهوری در جلسه شورای عالی سلامت تشریح کرد:

اهتمام ویژه دولت برای سلامت و امنیت غذایی جامعه

وزیر جهاد کشاورزی از ذخیره‌سازی کافی محصولات اساسی و کالاهای راهبردی مورد نیاز کشور در آستانه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۴۰۵

محمود حجتی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر درباره این‌که در آستانه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها چه تدابیری برای کنترل بازار محصولات کشاورزی اندیشیده‌اید، گفت: ماه‌ها قبل از این‌که وارد مراحل اجرایی مرحله دوم ا ین قانون شویم به دستور مستقیم رئیس‌جمهور کارگروه‌هایی تشکیل و کالاهای راهبردی مورد نیاز در انبارها ذخیره شد و هیچ‌گونه نگرانی در این باره نداریم.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار زیر نظر معاون اجرایی رئیس جمهور به طور مستقیم تشکیل می‌شود و پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های لازم انجام شده است؛ امیدوارم با توجه به ذخایر و میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

حجتی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم شوک قیمتی در زمینه محصولات کشاورزی ایجاد شود و بازار روال عادی خود را طی خواهد کرد. وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسش دیگری درباره چشم‌انداز تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: امسال در مجموع میزان بارندگی مطلوب بوده گرچه حدود 6.5 درصد کمتر از حد استاندارد است با این حال بارندگی در بیشتر مناطق به‌هنگام و مناسب بوده است. وی در عین حال افزود: میزان بارندگی در بخشی از مناطق مانند سمنان و شرق کشور کمتر بوده اما در اغلب مناطق کشور خوب بوده است. وی درباره خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی که چند روز قبل دریافت کردم حدود 50 هزار تن خرید کرده‌ایم و خرید این محصول بتدریج در حال افزایش است. حجتی گفت: پیش بینی می‌کنم امسال حداقل هفت میلیون تن گندم خریداری کنیم و حتی ممکن است بیش از این نیز خریداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها