جام جم انلاین : شادمانی حاصل از ازدواج در زنان اثر حفاظت بخش دارد و آنها را در برابر بیماری قلبی و سکته مغزی حفظ می کند.
کد خبر: ۶۶۶۱۱

به گزارش رویترز ، در این مطالعه 413 زن میانسال طی 12 سال مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج نشان داد زنانی که ازدواج موفق و شادی بخشی داشتند ، کمتر از دیگران به سندرم متابولیک دچار شدند.
سندرم متابولیک مجموعه ای از اختلالات شامل فشار خون بالا ، افزایش چربی دور شکمی ، سطوح غیر طبیعی کلسترول و افزایش قند خون است که احتمال ابتلا به دیابت ، بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.
برخی محققان می گویند استرس فیزیولوژیک در ایجاد سندرم متابولیک نقش دارد و اکنون گروهی دیگر اظهار می دارند یک ازدواج موفق و شادی آفرین شاید با عمل بعنوان سپری در برابر استرس ، به کاهش احتمال سندرم متابولیت کمک کند.
در تایید این نظر ، احتمال ایجاد سندرم متابولیک در زنانی که براساس یک پرسشنامه استاندارد بنظر ناراضی بودند ، در مقایسه با زنانی که از ازدواجشان خرسند بودند ، سه برابر بود.
هیچ عامل فیزیولوژیک تحت عنوان افسردگی ، اضطراب و یا احساس یک زن نسبت به افراد خانواده یا دوستان ، ارتباط بین کیفیت ازدواج و سندرم متابولیک را شرح نداد.
بهرحال ازدواج به تنهائی یک موهبت برای سلامتی محسوب نمی شود ، بطوریکه تحقیقات ارتباط بین ناسازگاری میان همسران و تضعیف سلامتی را نششان داده اند.
بهرحال علت تاثیر هارمونی و عدم وجود آن در ازدواج و بیماری قلبی عروقی در زنان کاملا مشخص نیست.
همچنین دلیل نقش رضایت زناشوئی در ایجاد سندرم متابولیک کاملا روشن نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها