معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی با بیان این که در کشور 9 میلیون و 700 هزار نفر بی‌سواد مطلق وجود داشته که سه میلیون و 450 هزار نفر از آنها کمتر از 50 سال دارند، گفت: طرح سوادآموزی اولیای دانش‌آموزان با ابلاغ برنامه‌ها به مدارس آغاز شده، ولی این طرح با مشکلاتی روبه‌روست.
کد خبر: ۶۶۴۷۱۱

به گزارش ایسنا، محمد مهدی‌زاده، استقبال کم‌ بی‌سوادان، ایرادهای سامانه ثبت‌نام و پرداخت نشدن حق‌الزحمه مدیران را از جمله مشکلات این طرح دانست و با اشاره به استقبال اندک اولیا از طرح سوادآموزی افزود: از مدیران می‌خواهیم با عزم و اراده جدی‌تر و از طریق ارتباط‌های حضوری و تلفنی با این افراد آنها را تشویق به سوادآموزی کنند و از دانش‌آموزان نیز کمک بگیرند.

وی با اشاره به این که تعدادی از این افراد توانایی یادگیری ندارند، گفت: از مدیران شهرستان‌ها می‌خواهیم با شناسایی این افراد و خارج کردن نام آنها از فهرست اولیای‌بی‌سواد به پیشرفت سریع‌تر طرح کمک کنند.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی ادامه داد: بعد از اجرای کامل طرح سوادآموزی، شاخص امتیاز سلامت مدارس کشور بر مبنای درصد اولیای بی‌سواد نسبت به دانش‌آموزان در دستور کار قرار خواهد گرفت و مدارس بر این اساس رتبه‌بندی می‌شوند.

مهدی‌زاده ایجاد شرایط مناسب تحصیل برای افراد بازمانده از تحصیل در رده سنی 10تا20 سال را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: این افراد شامل کودکان کار، کودکان طلاق و بویژه کودکان معلول هستند.

به گفته وی، 6700 کودک بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شده که قرار است آموزش این افراد به صورت چهره به چهره و فردی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها