گفت‌وگو با محمد تیموری، نوازنده رادیو

اولین کارم با زنده‌یاد منوچهر نوذری بود

محمد تیموری از جمله هنرمندانی است که در دو عرصه ورزش و هنر فعالیت چشمگیری دارد. او فرزند زنده‌یاد علی تیموری یکی از پهلوانان نامدارایران است. تیموری از سال 1360 کار موسیقی را به طور جدی با برنامه‌های مختلف رادیو آغاز کرده است و تا به امروز در برنامه‌های «صبح جمعه با شما»، «صبح روز تعطیل»، «جمعه ایرانی»، «سیمای بامدادی»، «سین مثل سیب»، «شقایق»، «عشق‌آباد» به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای نقش فعالی داشته است. به بهانه حضور او در برنامه‌های دفتر طنز رادیو ایران گفت‌وگویی با وی انجام داده‌ایم که درادامه می‌خوانید:
کد خبر: ۶۶۴۵۷۸

خاطرتان هست اولین همکاریتان با رادیو کی وکجا بود؟

اولین ضبط برنامه رادیویی را در استودیو 8 در خیابان 15 خرداد در برنامه «صبح جمعه با شما» با زنده‌یاد منوچهر نوذری و مرحوم عزت‌الله مقبلی دو هنرمند نامدار و پیشکسوت عرصه رادیو و دوبله ایران شروع کردم و بعد از آن به همکاری با هنرمندان محبوبی چون منوچهر آذری، حسین عرفانی، منوچهر والی‌زاده، محسن هرندی، نصرالله متقالچی، امیر مدرس، بهمن هاشمی، فرزاد حسنی، اصغر سمسارزاده، تورج نصر، جواد آتش‌افروز، محمود شهریاری، سرکار خانم شهلا ناظریان، فریبا رمضان‌پور، مژگان عظیمی، ژاله صادقیان و پریچهر بهروان مفتخر شدم.

ظاهــرا در تلویزیون هم برنامه ورزش باستانی اجرا می‌کنید.

من شیفته سنت‌های ایرانی هستم. هم در موسیقی و هم در ورزش. رادیو را هم به همین دلیل دوست دارم چون فکر می‌کنم در بین تمام رسانه‌های دیداری و شنیداری، رادیو با سنت‌های ما ایرانی‌ها عجین‌تر است. گویی با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم ما پیوندی عمیق دارد. آرزو می‌کنم تا وقتی توان کار دارم هم فعالیت‌های موسیقایی و رادیویی‌ام را دنبال کنم و هم در ورزش باستانی فعال باشم. تلویزیون در بازشناساندن ورزش باستانی که ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم ما دارد، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. خوشبختانه در برنامه سلام تهران این اتفاق افتاده و ما در این دو سه سال اخیر شاهد حضور علاقه‌مندان ورزش‌های زورخانه‌ای بوده‌ایم. سعادت و افتخار بزرگی برای من و همکارانم در سلام تهران است که توانسته باشیم در راه احیای یکی از سنت‌های اصیل ایرانی، یعنی ورزش باستانی گام برداشته باشیم تا این میراث ارزشمند به خاطره‌ها نپیوندد.

از صحبت‌های شما می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که موسیقی در زندگی شما جایگاه ویژ‌ه‌ای دارد.

موسیقی غذای روح، تسکین‌دهنده دردها و پالایش روان آدمی است. با موسیقی می‌توان به راه‌های کشف نشده وجود خود دست یافت.

به عنوان کسی که در حوزه موسیقی فعالیت می‌کنید با کدام یک از هنرمندان عرصه موسیقی همکاری داشته‌اید؟

با بسیاری از این عزیزان همکاری داشته‌ام. کورش یغمایی، زنده‌یاد بابک بیات، ناصر چشم‌آذر، زنده‌یاد مجتبی میرزاده، امیر جاویدان، شهریار فریوسفی، همایون رحیمیان، محمدرضا عقیلی، فواد حجازی، کاوه یغمایی، بهنام ابطحی، زنده‌یاد منصور صارمی، مهیار فیروزبخت، زنده‌یاد اسدالله ملک، مهرداد گورانی و همچنین با خوانندگانی چون امیر تاجیک، محمدرضا عیوضی، علی خدایی، بهرام گودرزی، بهرام حسین‌زاده، فریدون بیگدلی، مازیار عصری، افشین مقراضی، چنگیز حبیبیان، کاوه یغماغی، امیر کریمی، حمید خندان، مهدی سپهر، نیما مسیحا و حمید حامی همکاری داشته‌ام.

زهره زمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها