وزیر صنعت، معدن و تجارت:

افزایش قیمت خودرو راه حل نیست

خودروهای باکیفیت مجوز افزایش قیمت می‌گیرند

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان این‌که تولیدکنندکان به شرط تولید محصولات با کیفیت امکان افزایش قیمت خواهند داشت، گفت: دو هفته آینده فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو نهایی می‌شود. این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش قیمت خودرو در امسال مخالفت کرده است.
کد خبر: ۶۶۴۳۳۸
خودروهای باکیفیت مجوز افزایش قیمت می‌گیرند

عیسی امامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به این‌که در جلسه این هفته شورای رقابت که به تجدیدنظر در فرمول قیمت‌گذاری خودرو پرداخت، دو فاکتور مهم این فرمول مورد بررسی اعضا قرار گرفت، اظهار کرد: موضوع تورم و کیفیت محصولات، دو فاکتوری است که اعضا نظرات خود را درباره آنها اعلام کردند.

وی با بیان این مطلب که در جلسه بعدی شورای رقابت، دو فاکتور دیگر نرخ ارز و عوامل تاثیرگذار بر تولید خودرو به بررسی ‌گذاشته می‌شود، افزود: امیدوارم با ارسال بموقع نرخ تورم‌بخشی از سوی بانک مرکزی، موضوع تجدیدنظر در فرمول قیمت‌گذاری خودرو دو هفته آینده به پایان برسد.

این عضو ناظر مجلس در شورای رقابت اضافه کرد: بانک مرکزی اکنون فقط نرخ تورم‌بخشی 11 ماه سال 92 را به شورا ارسال کرده و هنوز اطلاعات نهایی درخصوص 12 ماه سال 92 به دست شورای رقابت نرسیده است.

وی در ادامه به مزیت‌های جدید فرمول قیمت‌گذاری خودرو اشاره کرد و گفت: در فرمول گذشته، قیمت‌گذاری خودرو، موضوع کیفیت و کمیت خودرو به حالت ایجابی در نظر گرفته شده بود که در فرمول جدید درصددیم مسائل سلبی را هم در نظر بگیریم.

امامی اضافه کرد: در فرمول جدید تولیدکنندگان به شرط افزایش کیفیت محصولات خود امکان افزایش قیمت را خواهند داشت؛ البته به هر اندازه کیفیت محصولات کم و نامناسب باشد، قیمت خودرو نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها