شش عضو باندی که در زمینه سرقت و فروش خودروهای دزدی با مدارک جعلی در شهرستان رباط‌کریم در غرب استان تهران فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۶۴۲۸۲

به گزارش جام‌جم، فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم در این باره گفت: روز‌های پایانی اسفند سال گذشته مردی با حضور در اداره آگاهی و ارائه شکایتی از سرقت خودروی پراید خود مقابل خانه‌اش خبر داد.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان آغاز شد تا این که چند روز بعد شاکی با حضور دوباره در پلیس آگاهی این‌بار عنوان کرد، اطلاعاتی به‌دست آورده و متوجه شده برای خودرویش اسناد جعلی مالکیت تهیه و فروخته شده و نام خریدار و فروشنده در دفترخانه ثبت شده است.

سرهنگ جعفر علیزاده افزود: ماموران با احضار صاحب دفترخانه به تحقیق از او پرداختند که معلوم شد دو مرد برای انتقال سند مالکیت خودرو به دفترش آمده بودند و او از این که خودروی فروشنده سرقتی است خبر ندارد.

ماموران با احضار خریدار به تحقیق از او پرداختند که وی نیز گفت، در یکی از بوستان‌های شهر با مردی آشنا شده که برای هزینه درمان بیماری پدرش قصد فروش خودرویش را داشته و اعتمادش به این فرد جلب شده و خودرو را کمی ارزان‌تر از وی خریده و سند آن را نیز دریافت کرده است.

وی یادآور شد: با چهره‌نگاری رایانه‌ای از فروشنده خودرو، او به عنوان متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که چند روز پیش وی دستگیر شد و با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد، یک دزد حرفه‌ای خودروست و با همدستی دو نفر از دوستانش که آنها نیز از افراد سابقه‌دار هستند خودروهای پراید و پژو را دزدیده و با همدستی دو جاعل برای خودروهای سرقتی سند تهیه کرده و آن را می‌فروختند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم افزود: در ادامه تحقیقات دو سارق دیگر نیز دستگیر شده و به همدستی با دیگر متهم پرونده اعتراف کردند. با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه داشت تا این که دو روز پیش ردپای دو مرد جاعل به‌دست آمد و آنها نیز دستگیر شدند و با انتقال به پلیس آگاهی علاوه بر این که به جرایمشان اعتراف کردند، گفتند در زمینه جعل سند‌ها و برخی از کارهای ثبتی انتقال سند، صاحب یک دفترخانه نیز با آنها همدست بوده است.

علیزاده گفت: در پی اعتراف جاعلان که پدر و پسر بودند، صاحب دفترخانه نیز تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها