نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز با حمله به مسجدالاقصی از بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی برای پراکنده کردن فلسطینی‌ها استفاده کردند. در این حملات دست‌کم 20 فلسطینی مجروح شدند.
کد خبر: ۶۶۲۵۶۹

به گزارش مهر، شیخ عمرالکسوانی مدیر مسجدالاقصی در این باره گفت: بیش از 50 نظامی رژیم صهیونیستی با حمله به مسجدالاقصی و بستن درها از ورود فلسطینی‌ها به داخل آن جلوگیری کردند. وی اعلام کرد پنج نفر از فلسطینی‌ها بر اثر استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، رسانه‌های خبری محلی تائید کردند که در این درگیری‌ها سربازان رژیم صهیونیستی از باتوم، شلیک گلوله و گاز اشک‌آور علیه فلسطینیان استفاده کردند. در آستانه جشن‌های عید پسه یهودیان که از امروز شروع می‌شود، ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی، موانع و دیوارهایی را در اطراف این مسجد برپا می‌کند. صهیونیست‌ها مدت‌هاست که در راستای سیاست تغییر هویت اسلامی قدس شریف، به منظور تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی از طریق نفوذ به این مسجد و برپایی مراسم دینی خود در آن تلاش می‌کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این حمله، رژیم صهیونیستی و یهودیان افراطی را از ادامه حملات به مسجدالاقصی برحذر داشت. به گزارش ایسنا، حماس در بیانیه خود تاکید کرد یورش‌های مکرر صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی بی‌حرمتی آشکار به این مکان مقدس به شمار می‌رود و عواطف و احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار می‌کند. جنبش حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست هرچه زودتر شکست مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی را در پاسخ به حملات و یورش‌های مکرر صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی اعلام کند. از سوی دیگر حماس امت اسلامی و عربی را به تحرک و اقدام فوری جهت دفاع از مسجدالاقصی و حمایت از ثبات و پایداری حاضران در آن فراخواند. در همین رابطه شیخ محمد حسین، مفتی بیت‌المقدس و فلسطین دیروز در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: کمترین توصیفی که می‌توان در باره سکوت عربی و بین‌المللی در برابر تهدید موجودیت مسجدالاقصی بیان کرد، این است که هر کس در برابر تجاوز و دست‌اندازی اشغالگران به مسجدالاقصی سکوت کند، سازشکار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها