از امیر قلعه‌نویی تا برادران مظلومی

درخواست استقلالی‌ها از روحانی: باشگاه را به ما بدهید

جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران علاقمند به باشگاه استقلال در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار واگذاری این باشگاه به خانواده استقلال شدند.
کد خبر: ۶۶۲۳۴۲
درخواست استقلالی‌ها از روحانی: باشگاه را به ما بدهید

سایت جام جم ورزشی - نامه‌ای که به امضای پیشکسوتان و ورزشکاران علاقمند به باشگاه استقلال رسیده به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

همان گونه که مستحضرید، باشگاه استقلال در سال 1324 در تهران آغاز به کارکرد و در سال 1347 اموال و دارایی‌های خود، مشتمل بر استادیوم‌ها و مجموعه‌های ورزشی را عام المنفعه اعلام کرد و به صورت واحدی ملی در اختیار جوانان کشور قرار داد. ورزشکاران این باشگاه تحت نام‌های دوچرخه‌سواران، تاج، استقلال و ملی ایران؛ در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله کشتی، وزنه‌برداری، فوتبال، بوکس، والیبال و بسکتبال بارها به مقام قهرمانی در سطوح جهانی و آسیایی نائل شده و همواره پیوند ناگسستنی و پایدار همراه با شور و شعف خود را با آحاد مردم ایران به ویژه جوانان در سراسر جهان داشته و دارند. این مهم مرهون زحمات و تلاش ورزشکاران طی 70 سال اخیر بوده که با دل و جان در جهت اعتلا و سربلندی نام باشگاه استقلال و ایران به کار گرفته شده است.

به رغم مدیریت قابل قبول اکثریت ارگان‌های اجرایی کشور از منظر معیارهای مدیریتی، علمی و اقتصادی، این سازمان عظیم ورزشی و فرهنگی در برخی از دوره‌های مدیریتی با روش‌های شتاب زده، احساسی و بعضا کینه‌توزانه و بی‌تجربه اداره شده است تا جایی که اخیرا سازمان خصوصی سازی ماهیت عملکرد باشگاه استقلال را فاقد شفاف سازی مالی و سوددهی دانسته و واگذاری آن را از طریق ورود به بازار بورس و فروش سهام، با توجه به مقررات پذیرش در بورس، ناممکن می‌داند. این شرایط با محدود بودن فعالیت باشگاه، به یک تیم فوتبال قابل تامل و بحث برانگیز است.

از سوی دیگر، در سال 1358 از تاسیسات باشگاه به طور غیر کارشناسانه سلب مالکیت شد و باشگاه خود را ناصوابانه با انحلال ریشه‌ای مواجه دید و در نهایت این ته مانده کوچک (تیم فوتبال استقلال) نیز به علت اعمال بعضی روش‌های مدیریتی سهوی گذشته، از جمله نحوه اجرای نادرست مسیر حرفه‌ای شدن، ریخت و پاش‌های انبوه غیر ضروری بدون نظارت و اعمال تصمیمات و راهکارهای غیر منطبق با شرایط کشور، این باشگاه، یا در حقیقت این تیم فوتبال را با بدهی‌های انبوه میلیاردی تا مرز اضمحلال کشانده و هم‌چنان که اشاره شد به شکل معضلی لاینحل برای ورزش و حاکمیت باقی مانده است.

بدین وسیله نامبردگان زیر که عمدتا خود نیز برتافته از این باشگاه بوده و بدون چشم داشت مالی، به انتصابات شاخص اخلاقی و ملی رسیده‌اند و اکنون عمری را پشت سر گذرانده، با عشق به این باشگاه و نیت احقاق ادامه حیات این سازمان ورزشی و فرهنگی، مراتب آمادگی خود را در جهت اعتلای مجدد باشگاه که به مثابه قلبی پر تپش در آسمان ورزش ایران بوده و خواهد بود، اعلام داشته و استدعا دارند تا حاکمیت نسبت به فراهم آوردن تسهیلات ویژه در امر واگذاری باشگاه استقلال به اعضای پیشکسوت و ورزشکارانی که خود بانیان ایجاد، شهرت و منزلت این باشگاه بوده‌اند مساعدت لازم معمول فرمایند.

از طرف موسسه فرهنگی ورزشی پیشکسوتان و هواداران استقلال.

امیر قلعه‌نویی، علی منصوریان غلامحسین و پرویز مظلومی، حسین روشن، بهتاش فریبا، اصغر حاجیلو، حمید فرزام نیا، سعید مراغه چیان، صمد مرفاوی، منصور رشیدی، فرشاد فلاحت زاده، صادق ورمزیار، منصور پورحیدری، شاهین بیانی، رضا احدی، رضا نعلچگر، عبدالعلی چنگیز، فریده شجاعی، پرویز ابوطالب، هادی طباطبایی، کیوان پورکیان، مجید صالح ، کریم بوستانی، جعفر مختاری فر و منوچهر بهمنی و جمعی از اهالی ورزش علاقمند به باشگاه استقلال جزو کسانی هستند که این نامه را برای رییس جمهور فرستاده‌اند.

به گزارش ایسنا رونوشت این نامه برای وزیر اقتصاد و دارایی و رییس هیات واگذاری باشگاه استقلال نیز ارسال شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها