رئیس سازمان سینمایی در دیدار نوروزی خود باسینماگران، توجه جدی به مساله یارانه‌ها را برای یاری رساندن به مردم و دولت، از مهم‌ترین وظایف اهالی سینما دانست و گفت: امروز درخواست دولت و مردم از سینما این است که تلاش کند تا یارانه‌ها به نیازمندان واقعی برسد.
کد خبر: ۶۶۰۷۹۲

به گزارش جام‌جم، حجت‌الله ایوبی که عصر دوشنبه در خانه سینما حضور یافته بود، ضمن دیداری نوروزی با جمعی از سینماگران با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس سازمان سینمایی در بخشی از سخنانش درباره موضوع روز یارانه‌ها صحبت کرد و گفت: امروز مساله اصلی سینما و اهالی فرهنگ و هنر مثل همه بخش‌های جامعه درباره یارانه‌ها این است که یارانه به افرادی تعلق بگیرد که واقعا نیازمند هستند. همه ما امیدوار هستیم که چرخ اقتصاد کشور بهتر از پیش بچرخد.

وی همچنین درخصوص اولویت‌بندی حمایت از آثار سینمایی که آیین‌نامه آن در روزهای پایانی سال گذشته توسط سازمان سینمایی تدوین و منتشر شد هم توضیح داد: آنچه که اخیرا در عرصه تولید فیلم‌های سینمایی به‌عنوان اولویت‌ اعلام شده است، به هیچ عنوان وجه دستوری و بخشنامه‌ای ندارد و این مساله همیشه همراه با تعامل خواهد بود. در جلسه ‌اخیر شورای صنفی به‌ صورت شفاف و روشن همه مسائل و دغدغه‌ها را بیان و سیاست‌های حمایتی را هم اعلام کردیم.

ایوبی اظهار امیدواری کرد که سال 93 سالی پرخیر و برکت و پر از اتفاقات خوب برای سینمای ایران باشد.

وی گفت: احساس می‌کنم امسال سال خوبی برای فرهنگ و هنر ایران خواهد بود. حس شادکامی و امید را در آثار سینمایی می‌بینم و فروش خیلی خوب فیلم‌ها در ایام نوروز نوید آشتی مردم با سینما را می‌دهد. امیدوارم در این سال برای جشنواره‌های فیلم فجر و کودک و نوجوان هم اتفاقات بهتری بیفتد. بر این باور هستم که قدرت سینما بسیار بالاست و می‌تواند پیام عشق و دوستی را ابلاغ ‌کند.

ایوبی درباره حضور قدرتمندانه سینمای ایران در عرصه بین‌المللی نیز بیان کرد: همچنین امید دارم امسال هم حضور سینمای ایران را در جشنواره‌های خارجی شاهد باشیم، چون به قدرت سینمای ایران ایمان دارم. ما باید پیام عشق و دوستی را با زبان هنر به همه جهان اعلام کنیم.

رئیس سازمان سینمایی در همین رابطه به وضع قوانین جدیدی جهت حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کن اشاره کرد و گفت: در جشنواره کن امسال قرار نیست جمع زیادی از مدیران سینمایی بروند، بلکه تنها بخشی از مدیران بین‌المللی حضور خواهند داشت. بجز آنها فیلم‌های برتر و برگزیده جشنواره‌های فیلم فجر، سینما حقیقت و فیلم کوتاه تهران و همچنین فیلم‌های برتر بخش مردمی جشنواره فجر به عنوان سفیران سینمای ایران در جشنواره کن حضور خواهند داشت.

رضا کیانیان، هنرمند و بازیگر هم در بخشی از این دیدار پشت تریبون رفت و گفت: ما سینماگران اعلام می‌کنیم که یارانه نمی‌گیریم و این یارانه را در خزانه دولت یازدهم می‌گذاریم تا اگر روزی دولت آقای روحانی نتوانست مشکلات اقتصادی را به حداقل برساند، مدعی باشیم که ما کمک کردیم، اما این شما بودید که نتوانستید برنامه هدفمندی یارانه‌ها را بدرستی اجرا کنید.

بجز این بازیگر، سینماگرانی چون محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما، شادمهر راستین رئیس کانون فیلمنامه‌نویسان خانه سینما، مائده طهماسبی، علی دهکردی، فرشته طائرپور، داریوش فرهنگ، ابوالحسن داوودی، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما و محمدعلی سجادی هم مطالب مختلفی را درباره سینما، امنیت شغلی سینماگران و موضوع یارانه مطرح کردند.

علیرضا رضاداد، محمدرضا جعفری‌جلوه، حبیب ایل‌بیگی، محمد احسانی، لادن طاهری (از مدیران سازمان سینمایی)، محمود گبرلو، مسعود رایگان، فرهاد آئیش، سیروس تسلیمی، احمد امینی، مجید مظفری، لاله اسکندری، امیر سمواتی، منوچهر محمدی، نازنین مفخم، علی رویین‌تن، محمد متوسلانی، مرتضی شایسته، حبیب رضایی، مجید برزگر، سیف‌الله صمدیان، محمدرضا شرف‌الدین، کامبوزیا پرتوی و محمد بزرگ‌نیا برخی از افراد حاضر در این دیدار نوروزی سینمایی بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها