معاون وزیر اقتصاد: سقف درآمدی برای دریافت یارانه نقدی از سوی دولت تعیین و بزودی اعلام خواهد شد

انصراف‌دهندگان از اردیبهشت یارانه نمی‌گیرند

معاون وزیر اقتصاد در برنامه تلویزیونی یکشنبه شب پایش افزود: افرادی که در دور جدید ثبت‌نام دریافت یارانه نقدی، اقدام نکرده‌ باشند، از اردیبهشت ماه دیگر یارانه دریافت نخواهند کرد، اما در فروردین ماه یارانه به تمام یارانه‌بگیران پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۶۰۴۳۶

به گزارش مهر، شاپور محمدی تصریح کرد: تکمیل فرم خوداظهاری به دولت این اجازه را می‌دهد که به منظور راستی‌آزمایی وارد اطلاعات و حساب‌های بانکی مردم شود؛ چراکه برای محاسبه مجموعه درآمد مردم مجموع دریافتی‌های مستمر خانوار ملاک است نه آن رقمی که صرفا در حکم حقوق کارمندان لحاظ خواهد شد. محمدی با اعلام این‌که یارانه پرداختی در فاز دوم هدفمندی تا زمان آغاز غربالگری و راستی‌آزمایی از سوی دولت به مردم ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: طول زمان غربالگری بستگی به شرایط اجرایی و تعداد انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی دارد.

وی از تشکیل هیات ویژه رسیدگی به شکایات افرادی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده ولی در فاز دوم به آنها یارانه تعلق نگرفته باشد، در آینده خبر داد و افزود: دولت در سرکشی به حساب‌ها و دارایی‌های شخصی مردم ملاحظات جدی دارد و مادامی که مردم اجازه ندهند، دولت وارد اطلاعات اقتصادی آنها نخواهد شد مگر این‌که خود مردم با تکمیل فرم خوداظهاری این اجازه را به دولت‌بدهند. معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین به ایرنا گفت: سقف درآمدی برای دریافت یارانه نقدی از سوی دولت تعیین و بزودی اعلام خواهد شد.

شاپور محمدی در پاسخ به این پرسش که یارانه نقدی از چه میزان سقف درآمدی خانوار حذف می‌شود، افزود: دولت بزودی معیارهای حذف یارانه از خانوارها را اعلام می‌کند.

حساب‌های بانکی چک نمی‌شود

با وجود این اظهارات، مدیر بانک اطلاعات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: مردم نباید نگران این مساله باشند که حساب‌های بانکی آنها در راستی‌آزمایی مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نرگس نجفی در گفت‌وگو با ایرنا، در پاسخ به پرسشی درباره برخی نگرانی‌ها برای بررسی حساب‌های بانکی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها، افزود: ثبت‌نام‌کنندگان نگران این امر نباشند.

وی درباره مجموع اعلامی درآمد ماهانه اعضای خانوار نیز اظهار کرد: منظور از مجموع درآمد صرفا درآمد سرپرست خانوار نیست و چند نکته در آن وجود دارد.

به گفته نجفی، در صورتی که در خانواده‌ای دو یا سه نفر شاغل هستند باید مجموع درآمد آنها ذکر شود علاوه بر آن اگر فردی شغل دوم دارد باید مجموع درآمد شغل خود را وارد سامانه کند.

وی ادامه داد: اگر فرد درآمدهایی از دیگر منابع مانند سپرده‌گذاری در بانک یا غیره دارد، باید درآمد حاصل از سود سپرده‌گذاری، سود سهام و غیره را با درآمد ماهانه خود جمع و در سامانه وارد کند. نجفی تصریح کرد: مجموع درآمدهای ذکر شده باید به عنوان درآمد خالص در گروه‌بندی‌های مشخصی که در سامانه قرار داده شده علامت زده شود.

وی اظهار کرد: براساس تصمیمات اخذ شده در ستاد هدفمندی یارانه‌ها قرار بر این است در صورتی که نفراتی به عنوان مجموعه افراد تحت تکفل یک سرپرست خانوار ثبت‌نام می‌کنند، به عنوان اعضای این خانوار تلقی شوند و درآمد آنها با درآمد سرپرست تجمیع شود.

اعطای لقب «قهرمان توسعه و پیشرفت»

از سوی دیگر، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور از راه‌اندازی سایت انصراف از دریافت یارانه نقدی خبر داد و گفت: نام انصراف‌دهندگان به‌عنوان قهرمان توسعه درج می‌شود. به گزارش تسنیم، مسعود نیلی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری یکشنبه شب سیما به ارائه توضیحاتی درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: برخی ضرورت‌ها ایجاب می‌کند که قیمت‌ها با شتاب زیادی افزایش پیدا کند ولی شرایط اقتصادی ما، شرایط مساعدی نیست و رکود تورمی در اقتصاد کلان داریم، عزم دولت تدبیر و امید بر این است که همچون سال 1389 (زمان اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها) به اقتصاد کشور شوک وارد نکند.

وی با اشاره به این‌که شرایط عمومی اقتصاد کلان کشور آمادگی این را ندارد که شوکی شبیه 550 درصد افزایش متوسط قیمت حامل‌های انرژی در آذر 1389 را داشته باشد، تصریح کرد: اصلا در شرایطی نیستیم که بخواهیم تغییراتی در این مقیاس داشته باشیم و شوک بزرگی به اقتصاد واردشود. مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: تمهیدات وسیعی اندیشیده شده است برای آن‌که اثر جزئی‌ای که افزایش قیمت انرژی روی سطح عمومی قیمت‌ها دارد از طریق سیاست‌های پولی و مالی کنترل شود و بتوانیم در سال 1393 تورمی در حدود 25 درصد داشته باشیم.

دفاتر پستی شبانه‌روزی می‌شود

وزارت ارتباطات با اعلام این‌که تمامی زیرساخت‌های فنی لازم به‌منظور ارائه خدماتی باکیفیت در حوزه ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را مهیا کرده، از شبانه‌روزی شدن دفاتر پستی برای ثبت‌نام جدید یارانه نقدی خبر داد.

به گزارش ستاد خبری فنی هدفمندی یارانه‌ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین پهنای باند اینترنت یکی از حوزه‌هایی است که همه پیش‌بینی‌های لازم در ارتباط با آن، به‌منظور رفاه هرچه بیشتر هموطنان برای ثبت‌نام اینترنتی دریافت یارانه نقدی در کشور صورت گرفته است.

علاوه بر آن پهنای باند پشتیبان نیز در نظر گرفته شده است. این اطلاعیه افزود: از سوی دیگر، به‌منظور سرویس‌دهی در روستاها و فراهم آوردن شرایط لازم برای انجام ثبت‌نام اینترنتی هدفمندی یارانه‌ها برای روستاییان، تمامی دفاتر خدمات ارتباطی روستایی تجهیز و پهنای باند مورد نیاز در این مناطق نیز فراهم شده است.

بر همین اساس و با توجه به محدودیت زمانی برای انجام ثبت‌نام و به‌منظور ایجاد تسهیلات مناسب برای هموطنان در طول مدت تعیین شده برای ثبت‌نام (بیستم تا سی‌ویکم فروردین ماه جاری) واحدهای پستی آمادگی ارائه خدمات به‌صورت شبانه‌روزی و در 3 نوبت را دارا هستند که به‌محض اعلام مسئولان ذی‌ربط در ستاد ثبت‌‌نام هدفمندی یارانه‌های نقدی، دفاتر پستی به‌صورت شبانه‌روزی آماده انجام ثبت‌نام خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها