مدیرعامل خانه هنرمندان از معرفی نمایش‌های برتر سال تماشاخانه ایرانشهر تحت عنوان جایزه «ایرانشهر» خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۳۸۱

به گزارش فارس،‌ در آیین افتتاح نمایش «مرداب روی بام» که شامگاه هفدهم فروردین در تماشاخانه ایرانشهر برپا شد، مجید سرسنگی ضمن اظهار امیدواری از این‌که امسال شاهد اجراهای خوبی در تماشاخانه ایرانشهر خواهیم بود، گفت: ملاک ما در تماشاخانه ایرانشهر، ایجاد فرصت برای افرادی است که کار بلد هستند و به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

رئیس تماشاخانه ایرانشهر با اعتقاد به این‌که بودجه تئاتر کشور نباید به صورت یکسان میان افراد مختلف تقسیم شود، ادامه داد: در تماشاخانه ایرانشهر هر هنرمندی که فعالیت و کار بهتری داشته باشد و بیشتر به خانواده تئاتر وابسته باشد، فضای بیشتری در اختیارش قرار خواهد گرفت؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا افرادی که به صورت تفننی کار می‌کنند، کم‌کم از گردونه کار در حوزه تئاتر خارج شوند.

وی درباره برنامه‌های سال جدید تماشاخانه تشریح کرد: امسال چند اثر نمایشی خارجی با اجراهای طولانی مدت میزبان تماشاگران در تماشاخانه ایرانشهر خواهند بود. همچنین یک فصل جوان برای جوانانی که امکان اجرا در سالن‌های حرفه‌ای ندارند، در نظر گرفته شده تا در قالب اجرهای کوتاه توانایی‌های خود را اثبات کنند. سرسنگی با تاکید بر این‌که تئاتر شهرستان پشتوانه و پناهگاه تئاتر حرفه‌ای است، اذعان کرد: امسال یک یا دو اجرا از شهرستان‌ها خواهیم داشت تا با عملیاتی شدن طرح اجرای آثار هنرمندان شهرستانی، هنرمندان دیگر استان‌ها نیز از امکانات تئاتری کشور بهره‌مند شوند.

گفتنی است نمایش «مرداب روی بام» هر شب ساعت 19 و 30 دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها