به مناسبت 25 ساله شدن یک مجموعه تلویزیونی

فوتبالیست هایی که شخصیت کارتونی شدند/عکس

کرش راست می گوید یا کفاشیان؟

کد خبر: ۶۶۰۱۷۴
کرش راست می گوید یا کفاشیان؟


تا دیروز بکرات گفته می‌شد که مذاکرات اولیه لازم برای تمدید قرارداد با کارلوس کرش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال تا پایان سال 2015 میلادی انجام شده است.

در این مدت نیز از زبان مسئولان فدراسیون فوتبال نقل قول‌های زیادی به گوش رسید که کلیت آن تاکید داشت با وجود برخی نکات مورد توجه طرفین، با وی تفاهم لازم صورت گرفته است تا این مربی، تیم ملی فوتبال را نیز در جام ملت‌های آسیا (استرالیای 2015) هدایت کند، اما دیروز که کارلوس کرش رودرروی خبرنگاران نشست تا از برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی در راه حضور در جام جهانی 2014 برزیل بگوید، بصراحت منکر هر گونه مذاکره‌ در این باب شد و تصریح کرد هیچ فردی در رابطه با تمدید قرارداد با او صحبتی نکرده است. هر چند آدم می‌ماند که حرف کدام یک از طرفین ماجرا را باور کند؟!

در شرایطی که کفاشیان رئیس فدراسیون پیش از این تصریح کرده بود کرش برای ادامه همکاری رقم بسیار بالایی را پیشنهاد داده که از توان فدراسیون خارج است، سرمربی پرتغالی در این زمینه می‌گوید وقتی مذاکره‌ای در این مورد انجام نشده، بحث رقم پیشنهادی موضوع خنده داری است.

به هر صورت در حالی که این فعل و انفعال بین کرش و فدراسیون فوتبال ما را یاد موش و گربه بازی معروف می‌اندازد، آنچه حقیقت دارد این است که کرش بابت همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران سالانه یک و نیم میلیون دلار دریافت کرده و این علاوه بر یک میلیون دلاری است که سالانه به دستیارانش پرداخت شده است.

گفته می‌شود که کرش برای همکاری جدید نیز مبلغ سه میلیون دلار سالانه پیشنهاد داده و بر این اساس نیز بوده که رئیس فدراسیون اعلام کرده است این رقم خارج از توان مالی فدراسیون است.

به هر صورت و طبق آنچه پیش از این گفته و نوشته‌ایم، سرمربی پرتغالی در پایان جام جهانی برزیل به پایان دوران همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران خواهد رسید. دلیل آن نیز مشخص است؛ کرش در پایان جام جهانی پیشنهاد‌های همکاری تازه‌ای را از تیم‌های باشگاهی اروپا پیش روی خود خواهد دید و شاید هر کس دیگری نیز به جای این مربی باشد، ترجیح بدهد بعد از یک دوره همکاری با فوتبال ایران و رساندن تیم ملی این کشور به جام جهانی، ماموریت خود را تمام شده ببیند.

به هر صورت فارغ از این‌که سرمربی معروف پرتغالی در پایان جام جهانی برزیل بماند یا برود، باید آرزو کنیم همان‌طور که خود نیز تصریح کرده تیم خوبی را آماده حضور در این تورنمنت کرده و از کیان فوتبال ایران به خوبی در این میدان جهانی فوتبال دفاع کند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها