خبر سلامت

80 درصد مبتلایان به آب سیاه از بیماری خود بی‌خبرند

یک جراح و متخصص چشم، ضمن اعلام این خبر که در ایران حدود 800 هزار نفر به گلوکوم مبتلا هستند گفت: از این تعداد 80 درصد آنها از بیماریشان اطلاع ندارند.
کد خبر: ۶۵۹۹۳۷

به گزارش بیمارستان فارابی، دکتر حیدر امینی با بیان این که گلوکوم در ردیف بیماری‌های شایع چشمی قرار می‌گیرد، افزود: این بیماری روی عصب بینایی اثر گذاشته، آن را تحلیل می‌برد و به این ترتیب دید بیمار به صورت تدریجی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره با این که گلوکوم از نوع زاویه باز علامت ظاهری ندارد، خاطرنشان کرد: گلوکوم از نوع زاویه باز بیشتر از طریق وراثت منتقل می‌شود و معمولا بدون علامت است، اما گلوکوم زاویه بسته که کمتر شایع است، ممکن است با سردرد، درد چشم، قرمزی چشم، تهوع و استفراغ همراه باشد. همچنین ممکن است بیماران مبتلا به این نوع گلوکوم، دور نور یا چراغ، هاله‌های رنگی ببینند.

ورزش‌ صبحگاهی مانع بروز درد عضلانی

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی گفت: انجام ورزش‌های کششی عضلانی بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از انجام فعالیت روزمره به مدت پنج دقیقه می‌تواند از وقوع درد‌های عضلانی یا پیشرفت آنها جلوگیری کند.

دکتر سید‌منصور رایگانی در گفت‌وگو با فارس در مورد درد‌های عضلانی اظهار کرد: بسیاری از دردهایی که مردم به آن درد عضلانی می‌گویند ممکن است درد عضلانی نباشد و از دردهای ریشه عصب، تاندون، دیسک، مفصل یا حتی از بافت‌های اطراف عضله نشأت گرفته باشد که تشخیص نهایی نوع درد از سوی پزشک متخصص است.

وی تاکید کرد: دردهای عضلانی علل مختلفی دارد. شایع‌ترین علت ایجاد آن وضع‌ نامناسب برای انجام فعالیت‌های روزمره زندگی است. بد نشستن، بد راه رفتن، بد غذا خوردن، بد نوشتن، بد کار کردن و همچنین حمل نامناسب اجسام بخصوص کیف دستی و کوله‌پشتی نیز می‌تواند به درد عضلانی بینجامد. البته ورزش نامناسب و گرم نکردن بدن قبل و سرد نکردن بعد از انجام ورزش می‌تواند گرفتگی یا کرامپ عضلانی به وجود آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها