این شما و این چهره امروز: بادمجان فرد اعلا کیلویی چهار هزار تومان فروخته می‌شود. وقتی سیب‌زمینی به قیمت طلایی ۳ هزار تومان در هر کیلو رسید نباید انتظار داشت بادمجان سر جای خود بنشیند و ترقی نکند.
کد خبر: ۶۵۶۵۲۹
بادمجان کیلویی ۴ هزار تومان

در سال 1392 بسیاری ترقی کرده‌اند و واقعا انصاف نیست بادمجان از این جرگه ترقی‌خواهان باز بماند و باید با افزایش قیمت آن کنار آمد . مسئولان از چند ماه پیش قول متعادل شدن قیمت این محصولات را داده بودند و حالا با توجه به رسیدن قیمت به چهار هزار تومان باید چنین نتیجه گرفت که قیمت متعادل همین هست که هست نه چیزی که بود . به گفته عباس کشاورز معاون بهبود تولیدات گیاهی بالا بودن قیمت سیب‌زمینی به دلیل کاهش سطح زیر کشت و پایین بودن عرضه در سال جاری اتفاق افتاده است. از سوی دیگر به دلیل ناهماهنگی برنامه صادرات بخشی از سیب‌زمینی تولید داخلی بدون در نظر گرفتن نیاز مردم صادر شده است.

همچنین بالا بودن قیمت صیفی‌جات و بادمجان نیز به دلیل کاهش عرضه است که کارشناسان معتقدند برای تنظیم خارج از فصل کشت باید تولید در گلخانه‌ها توسعه یابد. وزیر جهاد کشاورزی معتقد است، برای کاهش میزان مصرف آب کشاورزی و نیز عرضه مناسب در فصول مختلف سال سبزی و صیفی باید به صورت متمرکز و در گلخانه‌ها کشت شود. طی سال‌های گذشته توسعه کشت گلخانه‌ای در کشور رشد خوبی نداشته است.|قانون|ز-ع
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها