لاوروف: تحریم مسکو غیر سازنده است

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه کشورش به نتیجه همه پرسی در شبه جزیره کریمه احترام می گذارد، به تهدید اروپایی ها مبنی بر تحریم مسکو واکنش نشان داد و آن را غیر سازنده خواند.
کد خبر: ۶۵۵۶۲۷
لاوروف: تحریم مسکو غیر سازنده است

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که برای دیدار با جان کری همتای آمریکایی خود و گفت وگو درباره بحران اوکراین به لندن رفته است، گفت: ترجیح می دهیم پیش از واکنش به تحریم‌های اروپایی، صبر کنیم و منتظر بمانیم.

وی افزود: اگر شرکای ما در اتحادیه اروپا دست به تحریم روسیه بزنند، این تحریم‌ها تدابیر سازنده ای برای اروپایی ها نخواهد بود.

لاوروف خاطرنشان کرد: روسیه به تحقق خواسته های مردم شبه جزیره کریمه کمک خواهد کرد و موضع خود را پس از همه پرسی بیان خواهیم کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین افزود: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه همچنان با باراک اوباما همتای آمریکایی و دیگر مقامات در تماس است.

لاوروف که در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه مذاکرات خود با جان کری وزیر خارجه آمریکا سخن می گفت، اظهار کرد: مذاکرات با جان کری ثمربخش و مفید بود، البته ما نظر یکسانی با واشنگتن درباره بحران اوکراین نداریم.

وی خاطر نشان کرد: اختلافات با غرب درباره بحران اوکراین همچنان ادامه دارد.

لاوروف گفت: ما به نتایج همه پرسی که در شبه جزیره کریمه برگزار می شود، احترام می گذاریم.

وی افزود: تمام سوالاتی که اوکراینی ها می خواهند مقابل ما طرح کنند، باید به طور مستقیم مطرح کنند، ما بارها هشدار داده ایم که نباید اوکراین را در مقابل گزینه غیر واقعی قرار داد.

لاوروف گفت: ما گفت وگو با اوکراین را رد نمی کنیم و جامعه جهانی باید «کی یف» را به گفت وگو ترغیب کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: آنچه در شبه جزیره کریمه رخ می دهد، نقض حقوق بشر نیست.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها