این آزادراه جنوب کشور را به مرکز متصل می کند

بهره‌برداری از آزاد راه پل زال ـ اندیمشک

آزاد راه پل زال ـ اندیمشک پنجشنبه گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۶۵۵۶۰۱

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به این‌که ساخت آزادراه پل زال ـ اندیمشک سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت در این منطقه را چهار برابر افزایش داده است، گفت: امکان دسترسی نیروهای محلی و روستاهای اطراف آزادراه را گسترش می‌دهیم. به گزارش مهر، عباس آخوندی افزود: این آزاد راه جنوب را به مرکز کشور متصل می‌کند و ساخت بخش اندیمشک به اهواز هم به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ساخت بخش اهواز تا بندر امام خمینی(ره) اجرا شده است، گفت: با تکمیل آزادراه پل زال ـ بندر امام، محور جنوب به صورت آزادراه درمی‌آید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ساخت و بهسازی خطوط راه آهن را در این محور در دستور کار داریم، گفت: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت استان لرستان بیش از چهار برابر افزایش یافته که به دلیل ایجاد این آزادراه است.

آخوندی با اشاره به این‌که برای رفع محرومیت باید ارتباطات و حمل و نقل توسعه پیدا کند، افزود: برنامه‌های خوبی برای خطوط هوایی، آزادراهی، راه‌های زمینی و ریلی در این منطقه در دست اقدام داریم و امیدواریم با توسعه ارتباطات، توسعه صنعتی را هم به دنبال داشته باشیم.

پروژه آزادراه پل زال ـ اندیمشک بخشی از کریدور آزادراهی شمال ـ جنوب کشور است که از بندر انزلی در استان گیلان آغاز شده و با عبور از تهران، اراک، خرم آباد، اندیمشک و اهواز تا بندر امام خمینی(ره) در حاشیه خلیج فارس ادامه دارد.

شبکه‌های ارتباطی مناسب پس از تکمیل محورهای انزلی ـ تهران ـ‌ بندر امام و تهران ـ تبریز ـ مرند ـ بازرگان در کشور ایجاد می‌شود. این مسیر به طول 45 کیلومتر با هزینه کل 3900 میلیارد ریال در مدت 35 ماه به اتمام رسید.

براساس برآوردهای اولیه، سرعت متوسط حرکت در این آزادراه 110 کیلومتر در ساعت، ترافیک سال اول 8400 وسیله نقلیه و ترافیک سنگین 37 درصد پیش‌بینی شده است با بهره‌برداری از این آزادراه مسیر زمینی بین خلیج فارس و دریای خزر کوتاه‌تر می‌شود و این آزادراه کوتاه‌ترین مسیر زمینی بندر امام خمینی(ره) و کشورهای سواحل غربی و شرقی دریای خزر و کوتاه‌ترین مسیر زمینی بندر امام خمینی(ره) و ترکیه است.

با بهره‌برداری از آزادراه پل زال ـ اندیمشک و تکمیل قسمت‌های باقیمانده بین اراک و خرم‌آباد و اندیمشک تا اهواز علاوه بر کاهش در طول 970 کیلومتری این محور، زمان سفر و مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه کاهش زیادی پیدا می‌کند، ضمن این‌که تاثیر زیادی بر ایجاد ارتباط مناسب و بهره‌برداری از ظرفیت کامل بندر امام به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران در شمال خلیج فارس دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها