پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که داشتن خلق و خوی عصبانی خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی را تشدید می‌کند.
کد خبر: ۶۵۴۹۸۳

به گفته پزشکان آمریکایی، عصبانیت اغلب می‌تواند عامل بروز سکته باشد. آنها می‌گویند تا دو ساعت پس از آن که فردی عصبانی می‌شود، بیشترین احتمال ابتلا به سکته وجود دارد. البته لازم است بررسی‌های بیشتری به منظور درک دقیق این ارتباط و تاثیر استراتژی‌های مقابله با استرس در پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی انجام شود.
پزشکان آمریکایی در مطالعه انجام شده دریافتند در افرادی که فاکتورهای خطرزا همچون سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی وجود دارد، حدود دو ساعت پس از آن که عصبانی شوند، خطر ابتلا به سکته قلبی پنج برابر و خطر ابتلا به سکته مغزی بیش از سه برابر افزایش می‌یابد.
دکتر «الیزابت موستفسکای» و تیم تحقیقاتی‌اش اظهار داشتند: هرچه تعداد دفعات عصبانی شدن در طول روز بیشتر باشد این خطر نیز افزایش می‌یابد. موستفسکای همچنین گفت: اگرچه خطر ابتلا به سکته با یک مورد عصبانیت تقریبا پایین است اما این خطر در افرادی که مرتب عصبانی می‌شوند می‌تواند تشدید شود.
به گفته کارشناسان استرس مزمن به بروز بیماری‌های قلبی منجر می‌شود زیرا فشارخون را افزایش می‌دهد. با این حال هنوز مشخص نیست رابطه بین عصبانیت و بروز سکته مغزی و قلبی چیست. ممکن است تغییرات روانی که عصبانیت بر بدن اعمال می‌کند علت آن باشد اما لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.|افکارنیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها