سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی ‌گفت: اول فصل می‌گفتند پتروشیمی با این تیم پنجم هم نمی‌شود، اما بی‌توجه به این مسائل کارمان را ادامه دادیم.
کد خبر: ۶۵۴۹۵۲
حاتمی: اول فصل می‌گفتند پتروشیمی پنجم هم نمی‌شود

مهران حاتمی در نشست خبری باشگاه پتروشیمی در آستانه فینال رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا در خصوص اینکه آیا این رقابت‌ها با تیم‌های ضعیف عربی که حضور دارند آیا به سود بسکتبال ایران است یا خیر، اظهار داشت: تیم‌های لبنانی به خاطر تخلفی که کرده بودند حضور ندارند اما نمایندگان اردن و عراق تیم‌های خوبی هستند. تیم اول اردن با ترکیب ملی‌پوشان خود در این رقابت‌ها شرکت کرده است. عراق هم با تجربه است. برای ما این مسابقات همانند گذشته است. بازیکنانی مانند بهنام یخچالی و مسعود سلیمانی اولین تجربه‌شان است. به نظر من این رقابت‌ها همانند گذشته است و اگر لبنان هم بود بهتر می‌شد.

وی در خصوص رویارویی با مهرام در فینال رقابت‌ها عنوان کرد: برای ما بازی با مهرام مانند سایر دیدارهاست و امیدوارم تنشی به وجود نیاید. ما عادت کرده‌ایم که جوسازی نکنیم. آرامش در تیم ما حرف اول را می‌زند. در بسکتبال بازیکنان مهم و حرف اول را می‌زنند و ما هم سعی کردیم در ابتدای فصل نفرات خوبی را کسب کنیم. خیلی از تیم‌های بزرگ بودند که در لحاظ حساس به مشکل خوردند اما برای پتروشیمی اینگونه نبود.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی در خصوص رقابت‌های لیگ برتر عنوان کرد: باشگاه ما همیشه سعی کرده است روی پای خودش بایستد و از نظر مالی هم خوشبختانه مشکلی ندارد. 11 تیم دیگر هم باید مانند پتروشیمی باشند. باشگاه ما یک سال است که خصوصی شده است و افتخارش این است که هزینه‌ها را به صورت درست انجام داده است. ما بازیکنان خارجی که آوردیم سطح‌شان خوب بوده است و به نوعی الگویی برای ملی‌پوشان بوده‌اند. ما مجموعه خوبی داریم و همه در این موفقیت نقش داشتند.

حاتمی در خصوص اینکه وقتی دو تیم برای قهرمانی می‌جنگند طبیعی است که حاشیه وجود داشته باشد و نظر شما در این مورد چیست عنوان کرد: شاید در نگاه اول این موضوع درست باشد اما نباید صورت مسئله را پاک کنیم. ما باید به تیم‌هایمان بیاموزیم که به جز قهرمانی اخلاق‌مداری هم باید وجود داشته باشد. من به عنوان مربی پتروشیمی اگر اشتباهی داشته باشم باید بپذیرم.

سرمربی پتروشیمی در مورد تغییراتی که در ترکیب تیم خود داشته است عنوان کرد: ما هفته‌های اول اسپنسر را به عنوان یار خارجی جذب کردیم که عملکرد بسیار خوبی هم داشت اما به مرور که پیش رفتیم دیدیم بازیکنان داخلی‌مان هم خیلی بهتر شده‌اند به همین دلیل ترجیح دادیم که این بازیکن را از ترکیب‌مان جدا کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه از ابتدای آماده‌سازی تیمتان برای فصل جدید حاشیه‌های زیادی در تیم‌تان به وجود آمده بود و به نوعی هر 11 تیم در خصوص شما صحبت می‌کردند عنوان کرد: ما با کاری که کردیم معادلات را بر هم زدیم. در بازی اول که خوب بازی نکردیم برخی گفتند این تیم پنجم می‌شود اما رفته‌رفته بهتر شدیم و توجهی به این صحبت ها نکردیم. این موضوع برای من قابل پیش‌بینی بود که نتیجه خوبی خواهیم گرفت اما برای برخی نه. ما سعی کردیم مشکلات فصل گذشته را برطرف کنیم. من در مورد سهمیه‌بندی بازیکنان هم به این شکل موجود ایراد داشتم اما به هر حال تصمیمی بود که گرفته شد.

حاتمی در خصوص اینکه فکر نمی‌کنید باید حرکتی در منطقه غرب آسیا برای بهتر شدن شرایط صورت بگیرد عنوان کرد: فکر می‌کنم در این مورد کم‌لطفی می‌شود بازی الوحده سوریه و نماینده اردن را باید می‌دیدید. آنها تیم‌های خوبی هستند. غرب آسیا جایگاه بزرگی دارد و اینکه یک تیم از هر کشور به باشگاه‌های آسیا صعود می‌کند همه تیم‌ها با قدرت می‌آیند. سال‌ها گذشته هم لبنان تیم‌های خوبی را به این مسابقات اعزام می‌کرد. ما از شرایط مسابقات راضی هستیم و نباید تصور کنیم که غرب آسیا ضعیف شده است. همین دو روز پیش بازی سختی با نماینده اردن داشتیم و امروز هم برای رسیدن به فینال باید با آنها بازی کنیم.

وی درخصوص شرایط بسکتبال ایران عنوان کرد: می‌دانیم که بسکتبال ما در شرایط نرمال می‌تواند پیشرفت بهتری داشته باشد. قبل از آغاز لیگ به تورنمنت ترکیه رفتیم و به جرات می‌توانم بگویم که بازیکنان ما در هر مسابقه به اندازه 10 بازی در لیگ تجربه کسب کردند. ما تمام تلاشمان این است که بچه‌های ما صاحب تجربه شوند.

حاتمی در پایان با بیان اینکه وظیفه من جلوگیری از حاشیه‌ها است عنوان کرد: هرکسی می‌تواند هر حرفی را بزند اما فدراسیون بهترین تصمیم را می‌گیرد. ما باید جلوی حاشیه‌ها را بگیریم و اجازه ندهیم از متن خارج شویم. مهرام و پتروشیمی سال‌ها برای بسکتبال زحمت کشیدند من هم به هیچ تیمی وابسته نیستم و تنها در حال حاضر به عنوان مربی در کنار پتروشیمی هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها