روحانی در مراسم روز شهید:

اقتدار ایران محصول خون شهداست

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش تاثیرگذار شهدا در تاریخ کشورمان، اقتدار ایران را محصول خون شهدا دانست و گفت: برخی ملت‌ها از جمله ایران نیازی به اسطوره‌های تخیلی ندارند و به قدری اسطوره‌های واقعی دارند که هر یک از آنها می‌تواند برای تاریخ امروز و فردای ما سرمشق باشد.
کد خبر: ۶۵۴۴۳۴

به گزارش فارس، حسن روحانی در دیدار جمعی از خانواده شهدا که به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهید در سالن وزارت کشور برگزار شد، حوادثی نظیر 15 خرداد، 17 شهریور، 21 و 22 بهمن را نمونه‌هایی از تأثیرگذاری شهیدان در تاریخ انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: در میان همه این حوادث، دفاع مقدس حال و هوای دیگری داشت و با همه این مسائل متفاوت بود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به همراهی غرب و برخی از کشورهای منطقه در زمان جنگ با رژیم صدام ادامه داد: تمام تحرکات جبهه ما را توسط هواپیماهای آواکس آمریکا در عربستان می‌گرفتند و به دشمن ارائه می‌کردند. همچنین هواپیماهای عراقی که بندرعباس را بمباران می‌کردند پس از آن به امارات رفته، سوختگیری می‌کردند و به عراق بازمی‌گشتند.

وی با بیان این‌که با در نظر گرفتن این مسائل عظمت جانبازان و آزادگان ما روشن‌تر می‌شود، تصریح کرد: با همه این مظلومیت‌ها ملت ما در برابر عراق و تمام دنیا ایستاد و خداوند این ملت مظلوم را پیروز کرد.

رئیس‌جمهور، وحدت، ایمان، اطاعت از رهبری و ولایت فقیه، ایستادگی و روح بلند امام و اعتقاد مردم به نصرت الهی را از عوامل پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: ما باید وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم و در این صورت تمام دنیا در برابر ما هیچ خواهد بود. روحانی با بیان این‌که اشکالی ندارد دو جناح در کشور با یکدیگر رقابت کنند و احزاب سیاسی وجود داشته باشد، افزود: ولی زمانی که بحث منافع ملی و ارزش‌های انقلاب به میان می‌آید حزب معنی ندارد و ما در این شرایط یک ملت و یک مشت واحد هستیم.

شهید تعلق به هیچ حزب خاصی ندارد

وی با تأکید بر این‌که شهید، متعلق به هیچ حزبی نیست، اظهار کرد: خانواده شهدا و ایثارگران برای همه ملت ایران هستند و تمام مردم به شهدا افتخار می‌کنند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که امروز نیز اگر می‌خواهیم برمشکلات پیروز شویم به ایثار نیاز داریم، اظهار کرد: باید در برابر بداخلاقی‌ها ایثار کرده و گذشت داشته باشیم؛ ما هنوز بدخواهان و توطئه‌گران زیادی در دنیا داریم و اگر امروز قدرت ایثار را نشان دهیم می‌توانیم در جنگ پیروز شویم.

رئیس‌جمهور افزود: اگر روزی دشمن در ابتدای انقلاب فکر می‌کرد ایران کشوری ضعیف شده است و با حمله نظامی می‌توان آن را از بین برد، امروز برای همه روشن است که ایران قوی‌ترین و مقتدرترین کشور در منطقه است.

روحانی ادامه داد: نه فقط ایران کشوری مقتدر است، بلکه بیگانگان می‌دانند بدون اراده ایران، صلح و ثبات در منطقه استقرار پیدا نمی‌کند و افتخار این مساله برای شهدا، خانواده آنان و ایثارگران است.

در مراسم روز بزرگداشت شهدا از تمبر روز بزرگداشت شهید و کتاب اعلام شهدا، توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد.

دولت و مجلس همکاری گسترده‌تری داشته باشند

رئیس‌جمهور همچنین در دیدار اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به برخی مسائل و مشکلات اساسی کشور و گام‌های دولت در ماه‌های گذشته برای حل آنها گفت: امروز دولت و مجلس باید برای پیشرفت و توسعه بیشتر کشور، نظام و انقلاب با یکدیگر تعامل و همکاری گسترده‌ای داشته باشند تا بتوانیم به اهداف ملی دست پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی بااشاره به موفقیت‌های دولت در رفع برخی مشکلات اقتصادی از جمله کاهش ۲۲ درصدی تورم نقطه به نقطه با وجود اجرای مصوبه مجلس در زمینه نرخ ارز در بودجه سال ۹۲ و همچنین کاهش رشد پایه پولی از رقم ۲۷ درصدی سال گذشته به کمتر از ۱۲ درصدی امسال گفت: همان‌طور که گاهی نمایندگان از عملکرد دولت انتقاد می‌کنند، خوب است موفقیت‌های دولت را نیز مورد توجه قرار دهند.

روحانی در بخش دیگر از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: رأس اعتدال که شعار دولت تدبیر و امید است، قانونگرایی است و در این راستا هر طرح و لایحه‌ای که در مجلس به تصویب برسد و مورد تائید شورای نگهبان باشد، گر چه با نظر دولت کاملا منطبق نباشد، دولت آن را اجرا خواهد کرد.

رئیس‌جمهور طرح مسکن مهر را از دیگر مشکلات اقتصادی برشمرد که از گذشته به این دولت به ارث رسیده است و افزود: البته دولت با شیوه‌های قابل قبول بتدریج این طرح را تکمیل خواهد کرد. روحانی با بیان این‌که اصلاح طرح هدفمندی یارانه‌ها و تامین منابع بیشتر برای حوزه سلامت کشور از برنامه‌های سال‌آینده دولت است، گفت: همه باید تشویق کنیم تا افراد غیرنیازمند فرم یارانه را پر نکنند و با این کار به کشور و دولت در مسیر پیشرفت و عدالت کمک کنند. به دلیل شرایط اقتصادی کشور ما ناچاریم در افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی، شیب ملایمی را در نظر بگیریم.رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای یک تیم مجرب و حرفه‌ای است، گفت: علاوه بر شورای‌عالی امنیت ملی، تیم مذاکره‌کننده زیر نظر یک شورای‌عالی سیاستگذاری فعالیت می‌کند.

دکتر روحانی توجه به مسائل فرهنگی و رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این بخش را از دیگر مواردی دانست که باید در جهت آن تلاش شود و خاطرنشان کرد:‌ شرایط نامناسب فرهنگی امروز کشور و وجود مشکلات عدیده از جمله اعتیاد، طلاق و فساد موضوعاتی نگران‌کننده است که همه باید برای برطرف کردن آنها دست به دست هم دهیم.

کاظم جلالی، رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس نیز در سخنانی با بیان این‌که نوع برخوردهای دوره گذشته در روابط بین دولت و مجلس موجب ناخرسندی همه بوده، گفت: مسیر اعتدال، همان مسیری است که مطلوب کشور و مجلس است و امید در کشور با شعارها و رویکرد رئیس‌جمهور افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها