خبر خوش اقتصادی برای مردم اصفهان

استاندار اصفهان از موافقت اولیه وزارت راه و شهرسازی با احداث «بندر خشک» در این استان خبر داد. احداث این بندر می‌تواند خبر خوش اقتصادی برای مردم اصفهان باشد.
کد خبر: ۶۵۴۳۵۰
خبر خوش اقتصادی برای مردم اصفهان

به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور افزود: با پیگیری مستمر در شش ماه گذشته و انجام چند ملاقات با مقامات ذیربط در تهران، موافقت اولیه برای احداث بندر خشک در منطقه ایستگاه سیستان سجزی در شرق شهر اصفهان توسط وزارت راه و شهرسازی صادر شد.

استاندار اصفهان گفت: بدنبال اعلام خبرهای خوش در باره تصویب طرح احیای حوضه آبریز زاینده رود و برنامه جامع کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان، احداث بندر خشک در اصفهان می تواند خبر خوش اقتصادی برای مردم شریف اصفهان باشد.

زرگرپور با بیان اینکه بندر خشک اصفهان در مساحت یکهزار و 500 هکتار احداث خواهد شد، افزود: کالاهای کانتینری وارداتی به بنادر کشور، بطور مستقیم از روی کشتی توسط راه آهن حمل و در این بندر پیاده و نگهداری و تمام امور گمرکی مربوط در محل این بندر انجام خواهد شد.

استاندار اصفهان گفت: بندر خشک اصفهان در زمان ساخت و بهره برداری نقشی مهم در ایجاد اشتغال در منطقه و استان خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، پایانه ترکیبی یا همان بندر خشک، منطقه ای است که بعنوان یک مرکز لجستیکی متصل به یک یا چند شیوه حمل و نقل برای ترکیب، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، بازرسی های منظم مربوط به جابجایی کالا در تجارت بین الملی و انجام تشریفات و کنترل های مرتبط گمرکی، در نظر گرفته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها