با سیدمحمد جعفری، رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

مصرف‌کننده ایرانی از حقوقش مطلع نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ممنوعیت صادرات لغو می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش می کنیم از سال آینده ممنوعیت صادرات را برداریم و در قیمت گذاری ها نیز دخالت نداشته باشیم.
کد خبر: ۶۵۴۱۶۷
ممنوعیت صادرات لغو می شود

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده در سیزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: باید دستورالعملی تهیه شود که افراد ممتاز در رعایت حقوق مصرف کننده از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار شوند و در این زمینه با برخی دستگاه ها مانند بانک مرکزی هماهنگ می‌کنیم که مانند بقیه کشورها امتیازاتی را به این افراد اختصاص دهند.

وی افزود: مجلس نیز می‌تواند به کسانی که موفق به دریافت تندیس و گواهی نامه رعایت حقوق مصرف کننده می‌شوند این اختصاص را بدهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:در حمایت از حقوق مصرف کننده اصل اختیار باید درنظر گرفته شود و این میسر نمی‌شود مگر با وجود رقابت، و رقابت در گرو کمیت است و اگر کمیت نباشد صادرات نخواهیم داشت.

نعمت زاده افزود: نکته دوم در احقاق حقوق مصرف کننده آن است که بتواند انتخابی بر مبنای اطلاعات داشته باشد و در واقع اطلاعات گیری از کالا و خدمات حق اوست.

وی همچنین با تاکید بر خدمات قبل از فروش، حین فروش و پس از فروش، گفت:خدمات قبل از فروش همان‌قدر مهم است که خدمات پس از فروش اهمیت دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید کاری کنیم که بتوانیم با بهترین های دنیا و شاخص های ارزیابی در داخل و خارج کشور عملکرد خودمان را بسنجیم و قطعاً‌ اگر بخواهیم می‌تتوانیم به آن دست یابیم.

نعمت زاده گفت: در زمینه حمایت از حقوق مصرف کننده سعی در فعال کردن انجمن ها و تشکل های مردم نهاد داریم تا به مانند سایر کشورها بتوانیم بیشتر روی انجمن ها تکیه کنیم.

وی افزود:خوشبختانه در برنامه پنجم توسعه تاکید شده است که ممنوعیت صادرات برداشته شود و قیمت گذاری بر کالاها ممنوع است و از سال آینده سعی می کنیم دو مورد را عملی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها