پلیس آگاهی تهران با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال برای پیشگیری از جیب‌بری به شهروندان توصیه‌هایی کرده است.
کد خبر: ۶۵۳۹۴۰

در این هشدارها آمده است:
– در صورت همراه‌داشتن وجه نقد، توصیه می‌شود، پول را به‌هیچ‌عنوان فقط در یک جیب به‌ویژه جیب عقب نگذارید و با تقسیم‌کردن وجوه نقد در جیب‌های مختلف لباس مانع از سرقت تمامی وجوه نقد همراه خود توسط سارقان شوید.
– با توجه به تجهیز مراکز فروش به دستگاه‌های کارتخوان و استفاده کسبه از این دستگاه‌ها تاکید و سفارش پلیس بر استفاده از امکانات سیستم بانکی و با رعایت این نکات ایمنی است: به‌هیچ‌عنوان رمز ورودی کارت عابربانک، روی کارت درج نشود. در زمان پرداخت پول به شیوه الکترونیکی، به‌هیچ‌عنوان رمز کارت را با صدای بلند و در حضور سایر افراد به فروشنده اعلام نکنید. توصیه پلیس آن است که رمز کارت توسط صاحب کارت ثبت و پس از انجام عملیات بانکی، رسید پرداخت پول به فروشنده تحویل داده شود. از شماره‌های شناسنامه یا تاریخ تولد به‌عنوان رمز کارت، استفاده نکنید.
- برخی از گروه‌های جیب‌بر به شیوه مسافرکشی، از بانوان در گروه خود استفاده می‌کنند تا شهروندان احتیاط کمتری در نگهداری از اموال خود به‌ویژه وجوه نقد داخل کیف خود داشته باشند. توجه داشته باشید حضور زنان در داخل خودروهای مسافرکش شخصی به‌ویژه در صندلی شاگرد راننده نمی‌تواند دلیلی بر رعایت‌نکردن نکات ایمنی در نگهداری اموال همراهتان باشد.|شرق

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها