به گفته یک فوق تخصص قرنیه، یکی از عوامل مهم بروز عارضه ناخنک در چشمها، نور آفتاب است که برای جلوگیری و پیشگیری از بروز آن باید از عینکهای آفتابی مناسب استفاده شود.
کد خبر: ۶۵۳۸۰۲

دکتر احمد سلامت راد اظهار داشت: ناخنک یک رگ اضافی است که به تدریج ملتهب شده و روی قرنیه چشم را می پوشاند و دید را مختل می کند. علت نامگذاری این عارضه با عنوان ناخنک این است که شکل آن شبیه ناخن است و روی قرنیه شفاف را می پوشاند. عوامل محیطی مانند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، خشکی و گرمای هوا و وجود گردوخاک در محیط کار و زندگی از علل بروز این عارضه است.
وی ادامه داد: عارضه ناخنک در بین کشاورزان، دریانوردان و ساکنان مناطق جنوبی ایران و حاشیه کبیر شایعتر است اما عوامل ژنتیکی و وراثت نیز در بروز این عارضه نقش مهمی دارد.
او گفت: این عارضه بیشتر از سنین 30 تا 40 سالگی به بالا در افراد بروز می کند و برای پیشگیری از بروز این عارضه افراد به ویژه آنهایی که محل کارشان در محیط باز قرار دارد مانند کشاورزان باید از عینک های آفتابی مناسب پولاریزه و یا دارای UV 400 استفاده کنند.

سلامت راد در مورد راه های درمان این عارضه اظهار داشت: افرادی که ناخنک آنها کوچک است با استفاده روزانه سه بار از اشک مصنوعی و عینک های آفتابی مناسب می توانند این بیماری را تاحدودی درمان کنند. اما افرادی که اندازه ناخنک چشم آنها وسیع تر است و روی قرنیه و دید آنها را گرفته است، باید جراحی شوند.|ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها