فروشندگان سلاح جنگی در مرکز تهران دستگیر شدند

عاملان خرید و فروش سلاح جنگی در تهران در یک عملیات ویژه از سوی ماموران بسیج دستگیر شدند و 17 قبضه سلاح از آنان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۶۵۲۹۲

چندی پیش ماموران ستاد اجرایی شرق تهران (پایگاه مالک اشتر) با دریافت گزارشی اطلاع یافتند فردی در منطقه با استفاده از سلاح تردد می کند. با دستگیری این فرد و گزارش موضوع به بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران ، وی دستور تحقیق و پیگیری در این زمینه را صادر کرد.

معامله صوری

ماموران پس از جمع بندی اطلاعات مربوط به فروشندگان سلاح ، ابتدا یکی از آنها را در حوالی میدان فردوسی تهران شناسایی کردند و پس از معامله صوری ، یک قبضه سلاح جنگی معروف به «شاه کش» از آنها خریدند. روز بعد بار دیگر ماموران با جلب اعتماد فروشنده سلاح ، 7 قبضه سلاح جنگی دیگر را خریدند و به این ترتیب 2 نفر دیگر از فروشندگان سلاح و همچنین مخفیگاه آنها را شناسایی کردند. با صدور دستور قضایی از سوی بازپرس اصغرزاده ، بسیجی ها پس از ورود به مخفیگاه متهمان 3 نفر را دستگیر و 16 قبضه سلاح و 2500 عدد فشنگ جنگی کشف و ضبط کردند. پس از انتقال متهمان به ستاد اجرایی شرق تهران و مشخص شدن هویت فروشندگان سلاح به نامهای علی و فرامرز م و علی ز ، بازپرس جنایی تحقیق از متهمان را آغاز کرد. 2 نفر از متهمان که با هم برادر هستند ، درخصوص اتهامات خود گفتند: به شغل کفاشی اشتغال داشتیم ، اما چندی پیش و پس از ارتباط با فردی که در زمینه قاچاق سلاح فعالیت می کرد ، در مرکز شهر ، سلاح خرید و فروش می کردیم.

اظهارات بازپرس پرونده

بازپرس اصغرزاده درخصوص اتهامات متهمان به خبرنگار ما گفت : از چندی پیش و پس از متلاشی شدن یک باند از سارقان مسلح ، این فرضیه برای ما مطرح شد که آنها سلاح ها را از تهران تهیه کرده اند ؛ به طوری که برخی از متهمان اعتراف کردند این سلاح ها را در حوالی میدان فردوسی از چند نفر که در زمینه خریدوفروش سلاح فعالیت می کنند ، خریده اند. وی افزود: با این اعترافات ماموران در چندین مرحله منطقه را به صورت غیرمحسوس تحت کنترل درآوردند ؛ اما نتیجه لازم به دست نیامد. اصغرزاده تصریح کرد: چند روز پیش ماموران ستاد اجرایی شرق تهران در مراجعه به دادسراها از دستگیری فردی خبر دادند که سلاح حمل می کرد و این فرد در اعترافات خود ، نام کسانی را برده بود که پیش از این نام آنها از سوی دیگر سارقان مسلح در پرونده ثبت شده بود. وی اضافه کرد: با صدور دستور تحقیقات غیرمحسوس و شناسایی متهمان ، تاکنون 3 نفر دستگیر شده اند و 16 قبضه سلاح کمری به همراه 2500 فشنگ جنگی از آنها کشف و ضبط شده است و یک متهم دیگر نیز متواری است که تلاش برای دستگیری او ادامه دارد.

سلاح را تحویل دهید

اصغرزاده تاکید کرد: متهمان در اعترافات خود نام کسانی را که از آنها سلاح خریده اند ، عنوان کرده اند و این افراد پیش از آن که دستگیر شوند ملزم هستند با مراجعه به دادسرای جنایی و یا ستاد اجرایی شرق تهران سلاحهای خود را تحویل دهند ، در غیر این صورت آنها نیز دستگیر و با مجازات های سنگین روبه رو خواهند شد. اصغرزاده با تاکید بر چاپ تصویر هر 3 متهم بدون پوشاندن چهره از مردم خواست چنانچه شکایتی علیه آنها دارند، به دادسرای جنایی مراجعه کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها