توصیه‌های ایمنی برای پاستیل‌خورهای حرفه‌ای

پاستیل بخوریم یا نه؟

به گفته یک متخصص تغذیه، نه تنها مواد رنگی موجود در برخی خوراکی‌ها مانند پفک و پاستیل اثرات سرطان‌زایی دارند بل که هر گونه مواد غذایی اعم از سالم و یا غیر سالمی که مصرف می‌کنیم می تواند اثر پیشگیری و یا تشدید کننده در ابتلا به سرطان داشته باشد.
کد خبر: ۶۵۲۹۰۲

جام جم سرا: دکترسیدحسین داوودی، متخصص تغذیه گفت: یک سلول تنها با یک تغییر ژنتیکی سرطانی نمی‌شود بلکه 3 تا 7 تغییر ژنتیکی نیاز دارد. اگر تغییرات ژنتیکی در سلول‌های زایشی اتفاق بیفتد به نسل بعد منتقل می‌شود و امکان سرطانی شدن سلول‌ها افزایش می‌یابد.در سلول‌های زایشی به دلایل مختلف جهش ایجاد می‌شود که این تغییرات همانند ارث انتقال می‌یابد به همین دلیل افرادی که به سرطان خانوادگی مبتلا می‌شوند سنشان از سطح میانگین پایین‌تر است.
دکتر داوودی افزود: هر گونه مواد غذایی اعم از سالم و یا غیر سالمی که مصرف می‌کنیم می تواند اثر پیشگیری و یا تشدید کننده در ابتلا به سرطان داشته باشد.
این متخصص ادامه داد: در خصوص آلوده بودن میوه و سبزی‌ها به نیترات نمی توان به راحتی قضاوت کرد ولی باید گفت، نیتروزامین بر روی سلول‌های DNA تاثیر می گذارد و سلول‌ها را به سمت سرطانی شدن می‌برد.
به گفته وی، مواد گوشتی فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس و سبزی‌ها از منابعی هستند که نیترات دارند.|قانون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها