رژیم صهیونیستی در مخالفت با ایران تنها ماند

حمایت قاطع شورای حکام از مذاکرات ایران و آژانس

نماینده جمهوری اسلامی ایران درآژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پایان یافتن مبحث ایران در نشست دیروز شورای حکام گفت: همه اعضای آژانس از روند مذاکرات ایران و آژانس حمایت کردند.
کد خبر: ۶۵۲۷۴۷

رضا نجفی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: شورای حکام آژانس از بعدازظهر سه‌شنبه بحث برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را آغاز کرد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد، بیانیه‌ای از طرف این جنبش در حمایت از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران قرائت کرد. نجفی گفت: جلسه روز چهارشنبه شورای حکام با سخنرانی کشورهای عضو ادامه یافت و ما در سخنرانی خودمان به تحولات مثبتی که از اجلاس قبلی آژانس در ماه نوامبر تاکنون شاهد بودیم، اشاره کردیم. نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اجرای برنامه اقدام مشترک توسط گروه 1+5 و ایران، تائید آژانس درخصوص اقداماتی که ایران طبق توافق ژنو انجام می‌دهد، اجرای شش اقدام عملی با توافق آژانس و کامل شدن آن اقدامات، مذاکرات با آژانس در مورد اقدامات بعدی و توافق درخصوص هفت اقدام عملی دیگر را از تحولات مثبت دانست. وی گفت: در بیانیه خود اشاره کردیم که نکته کلیدی در اجرای توافقات موقت شش ماهه، ایجاد اطمینان و اعتماد متقابل است. در توافق ژنو هم به این امر اشاره و تاکید شده است که دو طرف در طول اجرای اقدامات موقت شش ماهه باید تلاش کنند تا فضای سازنده برای مذاکراتِ با حسن‌نیت حفظ شود.

نماینده کشورمان گفت: به‌طور کلی همه اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به استثنای یک عضو از این روند حمایت کردند. رضا نجفی گفت: رژیم صهیونیستی که احساس می‌کند بسیار منزوی شده در این باره، بیانیه‌ای براساس بیانیه قبلی خود قرائت کرد که پاسخش را دادیم و گفتیم که ماهیت رژیم صهیونیستی با توجه به سابقه تجاوز، اشغال و کشتار فلسطینیان، به آن اجازه نمی‌دهیم که با هیچ ابتکار صلح‌آمیزی همراهی کند و هیچ وقت هم شاهد نبودیم که این رژیم از ابتکارات صلح‌آمیز در دنیا حمایت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها