آخرین اخبار از پنجاه و دومین جلسه شورای عالی بیمه حاکی از تعیین سرانه درمان سال آینده به مبلغ 21 هزار و 500 تومان است.
کد خبر: ۶۵۲۷۲۲

به گزارش ایسنا،‌ دو نفر از اعضای شورای عالی بیمه ضمن تائید تعیین سرانه درمان سال آینده به میزان 21 هزار و 500 تومان،‌ در مورد رشد تعرفه‌های تشخیصی درمانی بخش دولتی از رشد 41 تا 44 درصدی تعرفه‌ها در این بخش خبر دادند. پس از تصویب تعرفه‌های بخش دولتی در شورای عالی بیمه،‌ تعرفه‌ها در هیات دولت مصوب و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ می‌شود تا در نهایت ازسوی این وزارتخانه برای پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی در بخش دولتی به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شود.

براساس این گزارش، یکی از اعضای این شورا درباره تعرفه‌های بخش خصوصی و میزان پوشش بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر در این بخش اظهار کرد: رشد تعرفه درمان در بخش خصوصی مشخص نیست، اما هر میزان هم که باشد، پوشش بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر در این بخش به میزان تعهدات بیمه‌ها براساس تعرفه‌های بخش دولتی خواهد بود.

وی همچنین از تعیین تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی و کاهش تعرفه‌های تشخیصی درمانی این بخش با بخش دولتی خبر داد و گفت: واقعی شدن قیمت خدمات درمان، بالا بردن کیفیت خدمات درمانی و رشد منابع بخش خصوصی از دیگر دستورات جلسات شورای عالی بیمه تا پیش از پایان سال است.

این در حالی است که قرار است تا پیش از پایان سال تعرفه‌های درمان بخش خصوصی و دولتی به تصویب رسیده و ابلاغ شود تا با آغاز سال نو به مرحله اجرا درآید، افزون براین فقط 15 روز تا پایان سال باقی مانده و خدمت‌رسانی درمانی به بیماران براساس تعرفه‌های جدید طی سال آینده نیازمند تصویب و ابلاغ میزان تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی در شورای عالی بیمه و هیات دولت تا پیش از پایان سال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها