صرفه جویی سالانه 18 میلیون دلار در هزینه‌های حج

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: با ورود به بازار مسکن عربستان و ساخت هتل سالانه 18 میلیون دلار در هزینه های حجاج صرفه جویی خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۲۳۰۴
صرفه جویی سالانه 18 میلیون دلار در هزینه‌های حج

سعید اوحدی در دیدار با استاندار قزوین اظهارداشت: امسال ظرفیت اعزام زائرین به حج عمره در مقایسه با سال گذشته 65 درصد افزایش یافته است.

اوحدی تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ حج عمره کشور توانستیم در ایام اربعین سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین(ع) زائر به کشور عربستان اعزام کنیم.

وی افزود: اولین کشوری بودیم که امسال توانستیم وارد بازار مسکن عربستان شویم و با سرمایه گذاری در این بخش به میزان 18 تا 19 میلیون دلار در هزینه های سالیانه حج صرفه جویی کنیم.

معاون وزیر با بیان اینکه لیست تمامی کاروان های حج تمتع سه ماه زودتر از سال گذشته نهایی شده است خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ حج و زیارت کشور حج تمتع را به شکل قطعی ثبت نام کردیم تا قبل از عید نوروز فشار اقتصادی مضاعفی به زائرین وارد نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشوراز اعتماد سازی و جلب رضایت زائران به عنوان یکی از سیاست اصلی سازمان یاد کرد و گفت: حج از شئونات و دغدغه های مقام معظم رهبری است که همواره بر کیفیت خدمت رسانی و رعایت حقوق زائران تأکید دارند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه در سال 90 تعداد شش میلیون و600 هزار نفر برای عمره مفرده ثبت نام کردند افزود: این کار از اقدامات اشتباهی بود که صورت گرفت زیرا به طور میانگین سالیانه 500 هزار نفر بیشتر نمی توانند به حج عمره اعزام شوند و توقع و انتظار ثبت نام کنندگان افزایش یافته است.

این مسئول یادآورشد: با این کار توانستند حدود هفت هزار میلیارد تومان نقدینگی را از سطح جامعه جمع آوری کنند و امسال هم خرید و فروش فیش عمره را آزاد کردیم تا حقوق ثبت نام کنندگان در این زمینه رعایت شود و قیمت فیش تابع قانون عرضه و تقاضا باشد.

ثبت نام کنندگان حج باید در خرید و فروش فیش آزادی عمل داشته باشند

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در سال گذشته برای اولین بار 20 میلیون ریال به ازای هر زائر به حساب زائرین برگردانده شد چون قیمت هزینه ها زیاد محاسبه شده بود.

در این دیدار مرتضی روزبه استاندار قزوین از بی تدبیری مدیران به عنوان یکی از علل اصلی مشکلات در جامعه یاد کرد و اظهارداشت: ثبت نام کنندگان حج باید در خرید و فروش فیش آزادی عمل داشته باشند و سیاست جدید سازمان حج و زیارت در این زمینه قابل دفاع و تقدیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
بهتر و شایسته تر نیست كه بجای رفتن به عمره؛ كربلا بریم ؟! كه در این صورت : 1- پولمون تو جیب عربستان نمیره تا از سرمایه خودمون برای كشتن خودمون استفاده نشه؛ 2- باقیمونده این پولی كه برای حج عمره بوده و حالا صرف رفتن كربلا شده به انجام اعمال خیری كه ثواب چندین حج عمره داره تخصیص داده میشه .

نیازمندی ها