از تیم های حاضر در جام جهانی عقب تر نیستیم

دژاگه: «ریلکس» باشید

بازیکن تیم ملی کشورمان گفت: به نظرم از تیم‌های حاضر در جام جهانی عقب نیستیم و هنوز برای آماده سازی تیم ملی وقت داریم.
کد خبر: ۶۵۱۶۷۰
دژاگه: «ریلکس» باشید

دژاگه که بامداد امروز (دوشنبه) با پرواز لندن - تهران به ایران آمد تا به اردوی تیم ملی ملحق شود، در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تشکیل اردوی تیم ملی، بازی‌های دوستانه، شرایطش در تیم فولام انگلیس و ... صحبت‌های زیر را انجام داد.

پس از مدت‌ها اردوی تیم ملی تشکیل شد و دوباره ملی‌پوشان دور هم جمع می‌شوند. فکر نمی‌کنی اردو جهت آماده سازی تیم ملی برای مسابقات جام جهانی با تاخیر آغاز شد؟

فکر نمی‌کنم دیر شده باشد. بازی با گینه محک خوبی برای تیم ملی به حساب می‌آید چون گینه یک تیم آفریقایی است و تیم‌های آفریقایی شبیه به هم و فیزیکی بازی می‌کنند. در دیدار مقابل گینه می‌توانیم استایل تیم نیجریه را ببینیم.

تیم‌های حاضر در جام جهانی چند دیدار تدارکاتی انجام داده‌اند اما ایران نخستین بازی تدارکاتی خود را مقابل گینه انجام می‌دهد. برخی می‌گویند ایران به همین دلیل از بقیه تیم‌ها عقب افتاده است.

به نظرم از تیم‌های حاضر در جام جهانی عقب نیستیم و هنوز وقت برای آماده سازی تیم ملی داریم. می‌دانم کارلوس کی‌روش هر کاری می‌کند که تیم ملی برای مسابقات جام جهانی آماده باشد و سعی می‌کند تیم ملی بازی‌های خوبی انجام دهد. تلاش کی‌روش این است که بازیکنان در زمین‌های خوب تمرین کنند. من از تلاش های کی‌روش باخبر هستم.

پیش از جام جهانی چند بازی تدارکاتی خواهیم داشت اما هیچ کدام تیم‌های بزرگ و مطرحی نیستند. بهتر نبود پیش از آغاز بازی‌های جام جهانی با تیم‌های بزرگی بازی می‌کردیم؟

مقابل هر تیمی هر محکی که بخوریم به سود تیم ما است و تیم ملی جا می‌افتد. همیشه نباید با تیم‌های بزرگ بازی کرد. شاید اگر مقابل تیم‌های بزرگ شکست بخوریم، با شرایط بدی به جام جهانی برویم. بنابراین باید به فکر بازی های تدارکاتی‌مان مقابل گینه، آنگولا، صربستان و ... باشیم.

در مدتی که دور از تیم ملی بودی، کروش با تو در تماس بود؟

بله، کروش و پزشک تیم ملی با من تماس می‌گرفتند و جویای احوالم بودند. کروش حتی زمانی که 2 بازی برای فولام به میدان نرفتم، از من سوال پرسید که چرا بازی نمی‌کنم.

با توجه به همگروهی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین در جام جهانی، مردم می‌خواهند از زبان بازیکنان بشنوند که تیم ملی می‌تواند در جام جهانی با شرایطی که اکنون دارد، نتایج خوبی کسب کند؟

اکنون باید به فکر بازی‌های دوستانه‌مان باشیم. باید بتوانیم هنگامی که به زمان دیدار نخست‌مان در جام جهانی یعنی بازی با نیجریه رسیدیم، از این بازی لذت ببریم و بدون ترس مانند نمایشی که برابر کره‌جنوبی، لبنان و قطر انجام دادیم، مقابل نیجریه بازی کنیم.

دیگر حریف ما بوسنی و هرزگوین است که برای اولین بار در جام جهانی حضور پیدا می‌کند و حضور در این مسابقات تجربه جدیدی برای آنها است. به همین دلیل ما باید ریلکس(آسوده خاطر) در جام جهانی به میدان برویم. اگر مانند دیدارهای مقدماتی جام جهانی در برزیل بازی کنیم، شانس زیادی برای کسب نتایج خوب خواهیم داشت.

خبر داری که سیموئز و امید نمازی از تیم ملی کناره گیری کرده‌اند؟

چیزهایی در این باره شنیدم.

از شنیدن این خبر تعجب نکردی؟

(مکث می‌کند) در این باره اطلاعی ندارم و در هتل محل اقامت قطعا اطلاعات بیشتری کسب می‌کنیم.

قرار است دستیاران آرژانتینی و برزیلی به جای سیموئز و نمازی به کادر فنی اضافه شوند.

جدی؟ باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

درباره شرایط فولام صحبت کن. شرایط تیم با توجه به قرار گرفتن در رتبه آخر لیگ انگلیس خطرناک نیست؟

درست می‌گویید. در حال حاضر فولام موقعیت بدی در جدول دارد و بازی‌ها سخت‌تر می‌شوند اما با این حال برای ماندن در لیگ برتر شانس داریم. از طرفی مربی جدیدی به خدمت گرفته‌ایم و می‌دانم این مربی می‌تواند فولام را در لیگ نگه دارد.

چرا فولام به راحتی مقابل حریفانش شکست می‌خورد؟

ما راحت شکست نمی‌خوریم، بلکه بدشانس هستیم. اگر دیدار هفته گذشته‌مان مقابل وست برومویچ را تماشا کرده باشید، متوجه می‌شوید که تیم حریف چگونه به گل رسید. به این شکل گل خوردن، بدشانسی می‌گویند. نیمه اول بازی با چلسی نمایش خوبی داشتیم اما نباید در این برهه به فکر شکست چلسی باشیم. هفته آینده با کاردیف داریم و باید این تیم را شکست دهیم اما چلسی بهترین تیم انگلیس و بازی با آن سخت است.

فولام برای سومین بار در طول فصل مربی خود را تغییر داد و سومین مربی فیلیکس ماگات است که شناخت خوبی از تو دارد. فکر می‌کنی با حضور او فولام بتواند در لیگ برتر بماند؟

بله، من ماگات را از دوران حضورم در آلمان می‌شناسم و می‌دانم همه تلاش خودش را انجام می‌دهد تا فولام را در لیگ نگه دارد. ماگات مربی خوبی برای فولام است.

مورینیو در اظهار نظری گفته فیلیکس ماگات می تواند فولام را در لیگ نگه دارد. این اظهار نظر را شنیده بودی؟

ماگات در آلمان اسم بزرگ و در لیگ قهرمانان اروپا سابقه زیادی دارد. مطمئن باشید مورینیو بی‌جهت اظهار نظر نکرده است. همه می‌دانند ماگات چه مربی خوبی برای فولام است. امیدوارم او بتواند فولام را در لیگ برتر انگلیس نگه دارد.

با توجه به سخت‌گیری‌های ماگات، به نوعی او را «صدام» می‌گویند. آیا در تیم فولام هم به این شکل سخت‌گیر است؟

بله، تمرینات او سخت است.

اینکه بازیکنان را در تپه‌ها تمرین می‌داد و خودش هم با آنها می‌دوید، چقدر صحت دارد؟

قبلا در وولسفبورگ با بازیکنان هنگام تمرین کردن می‌دوید ولی در مجموع این استایل ماگات است. او با این تمرینات توانسته با تیم‌های خود برنده باشد. الان هم که او به فولام آمده این تمرینات را در نظر خواهد گرفت.

البته فکر نمی‌کنیم برای تو سخت باشد چون بازیکن سخت‌کوشی است.

ممنونم. من ماگات را به خوبی می‌شناسم و تمرینات او اتفاق جدیدی نیست. سایر بازیکنان باید به تمرینات او عادت کنند اما برای من و دو‌، سه بازیکن دیگری که در آلمان با او کار کرده‌اند، این تمرینات جدید نیست.

اواخر حضور رنه مولستین کمتر به بازی گرفته می‌شدی اما به نظر می‌رسد با آمدن ماگات جایگاهت را در این تیم بدست آوری؟

مولستین مربی خوبی بود ولی این اواخر با توجه به شرایطی که پیش آمد، کمی عصبی شده بود. فولام پی در پی شکست می‌خورد و او هم ترکیب را تغییر می‌داد. البته برای مربی انتخاب بازیکنان آسان نیست ولی مولستین در ماه ژانویه چند بازیکنی که از گذشته آنها را می‌شناخت به ترکیب تیم اضافه کرد و شاید این دلیلی بود که من کمتر در ترکیب قرار بگیرم.

روی کین بازیکن پیشین تیم منچستریونایتد در اظهار نظری گفته لیگ جزیره کیفیت سابق را ندارد و دیگر بهترین لیگ دنیا نیست. موافق این صحبت هستی؟

من که از بازی در لیگ انگلیس لذت می‌برم و برای من بهترین لیگ دنیا «لیگ جزیره» است. پس از انگلیس، بوندس لیگا بهترین لیگ دنیا است. باز هم می‌گویم از بازی در لیگ انگلیس لذت می‌برم و امیدوار هستم چند سال دیگر در آنجا بازی کنم.

وقتی به کشورمان سفر می‌کنی، همبازی‌هایت در فولام درباره ایران کنجکاوی می‌کنند؟

قبلا اطلاعاتی از ایران نداشتند ولی پس از سوالاتی که از من پرسیدند، شناخت پیدا کردند. ضمن اینکه از وقتی ایران به جام جهانی صعود کرد، بیشتر درباره ایران سوال می‌پرسند. با توجه به حضور ایران در جام جهانی، دیدگاه‌شان بهتر شده و سوالاتی از قبیل اینکه ایران چگونه کشوری است و چه بازیکنانی دارد، از من می‌پرسند. وقتی متوجه شدند کی‌روش سرمربی ایران است، تعجب کردند. خیلی‌ها نمی‌دانستند کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران است.

ادین ژکو مهاجم تیم ملی بوسنی را که در وولسفبورگ با او همبازی بودی، چطور می بینی؟ فکر می‌کنی او در جام جهانی برای مدافعان ما دردسرساز شود؟

خیلی خوب او را می‌شناسم و قطعا می‌تواند برای مدافعان ما در جام جهانی خطرناک باشد. او بازیکن خوبی است و در منچسترسیتی گل‌های زیادی به ثمر می رساند اما آنها هم مانند ما فوتبال بازی می‌کنند. ما باید در بازی‌های خودمان بجنگیم و اجازه ندهیم نزدیک دروازه ما شوند.

گفته می‌شد هر وقت به ایران می‌آیی، مشکل خروج از کشور داری؟

نه، مشکلم حل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها