ایران زمین

هشدار به کشاورزان برای خرید روغن باغبانی تقلبی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از باغداران خواست روغن‌های باغبانی را فقط از مراکز معتبر خریداری کنند.
کد خبر: ۶۴۹۱۴۸

حسین برزگر افزود: روغن‌های باغبانی (ولک) تقلبی موجب خشک‌شدن جوانه‌های درختان میوه می‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از پخش هرگونه روغن ولک تقلبی و جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد فرصت طلب، باغداران فقط از عاملان مجاز فروش سموم که دارای پروانه معتبر هستند و شرکت‌های معتبر مورد تائید حفظ نباتات، برای خرید روغن ولک اقدام کنند. همچنین باغداران می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره جهاد کشاورزی یا مدیریت حفظ نباتات استان گزارش دهند./ ایسنا

محرومیت دانش‌آموزان روستایی آذربایجان شرقی از دریافت شیر رایگان

معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: تغذیه رایگان در مدارس مناطق محروم روستایی استان توزیع نمی‌شود.

احمد ناصری با اشاره به کمبود اعتبار برای توزیع شیر رایگان در مدارس آذربایجان‌شرقی، افزود: شیر رایگان در 24 وعده در طول سال تحصیلی توزیع می‌شود که در مقایسه با سال گذشته 51 وعده آن کاهش یافته است.

وی از عزم اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی برای جذب مربیان پیش‌دبستانی خبر داد و گفت: 1350 مربی در 3000 کلاس برای 50 هزار نوآموز در سطح استان تدریس می‌کنند که تاکنون هیچ‌کدام به صورت رسمی به استخدام آموزش و پرورش در نیامده‌اند. امیدواریم سال آینده با تدوین دستورالعمل و تعیین شرایط، امکان جذب آنان فراهم شود./ ایسنا

معادن ، عامل تخریب محیط‌زیست آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: حجم زیاد معادن، زمینه تخریب محیط‌زیست آستارا از جمله منطقه گردشگری حیران را فراهم کرده است.

شهروز قلی‌نژاد با اشاره به برداشت غیرمجاز شن و ماسه در این شهرستان افزود: در زمینه صدور مجوز معدن شن و ماسه در آستارا باید تجدید نظر شود.وی بندر آستارا، تالاب استیل و تالاب آق را جزو اراضی ملی حفاظت محیط‌زیست و مناطق شکار ممنوع خواند و گفت: 138 هکتار وسعت تالاب استیل است.

قلی‌نژاد پیشروی آب دریا و برداشت بی‌رویه شن و ماسه را موجب از بین رفتن صد هکتار تالاب آق در سال‌های اخیر دانست و یادآور شد: محدوده تالاب آق به ده هکتار رسیده و در حال نابودی است.به گفته وی، تالاب آق شامل 56 هکتار مساحت آبی و بقیه اراضی خشکی ساحلی حاشیه تالاب است که قابلیت آبگیری دارد‌. / ‌فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها