ادامه اعتراضات در ونزوئلا

مخالفان دولت ونزوئلا با ادامه اعتراضات خود خواستار آزادی زندانیان سیاسی از جمله «لئوپولد لوپز»، یکی از رهبران خود شدند که چند روز پیش خود را تسلیم نیروهای پلیس کرد. پلیس ونزوئلا برای متفرق کردن معترضان مجبور به شیلک هوایی شد. تظاهرات مخالفان در ونزوئلا به صورت مستمر از 12 روز پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۶۴۹۱۴۱

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، تظاهرات مخالفان در روز شنبه یکی از بزرگ‌ترین تجمعات مخالفان طی ده‌ماه ریاست جمهوری «نیکلاس مادورو» بود. معترضان، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا و جانشین هوگو چاوز را به بی‌کفایتی در مدیریت کشور و حل نکردن مشکلاتی چون فساد، بیکاری و بحران‌های اقتصادی متهم می‌کنند. در این تظاهرات که با سنگ‌پرانی معترضان به سوی نیروهای پلیس در منطقه آلتامیرا و شلیک گاز اشک‌آور نیروهای پلیس همراه بود، چند نفر زخمی شدند.

همزمان طرفداران مادورو رئیس‌جمهور چپگرای ونزوئلا نیز در مرکز کاراکاس و دیگر شهرهای این کشور به حمایت از او در مقابل معترضان تظاهرات کردند. مادورو پیش از این، حرکت مخالفان را بخشی از راهبرد طراحی شده گروه‌های راستگرا با حمایت آمریکا برای بی‌ثبات کردن دولت خود توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور ونزوئلا در جمع عده‌ای محدود از هواداران خود سخنرانی کرد و گفت: ما از دموکراسی محکمی برخوردار هستیم، اما آنچه در ونزوئلا نداریم مخالفان دموکراتیک است.

طی دو هفته گذشته در تظاهرات و خشونت‌های پی‌درپی در ونزوئلا دست‌کم ده نفر کشته و بیش از صد نفر زخمی شده‌اند. انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان خواهان ادامه تظاهرات علیه دولت به شیو‌ه‌ای مسالمت‌آمیز شده است. وی که در انتخابات گذشته رقیب مادورو بود و شکست خورد، با انتقاد از دستگیری لئوپولد لوپز دولت را به تحریک خشونت‌ها متهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها