jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۶۴۶۷۵۴   ۲۷ بهمن ۱۳۹۲  |  ۱۸:۵۳

پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی « لوموند» در گزارشی اعلام کرد که بخشی از زیان 586 میلیون یورویی شرکت خودروسازی رنو، به علت کاهش و در برخی موارد توقف فعالیت این شرکت در ایران بوده است.

ضرر 514 میلیون یوروی رنو به دلیل توقف فعالیت در ایران

بر اساس این گزارش، شرکت خودروسازی رنو هفته گذشته از اهداف فروش و سوددهی خود برای سال 2017 میلادی پرده برداشت.

شرکت رنو که دومین شرکت بزرگ خودروسازی فرانسه محسوب می شود، در این گزارش اعلام کرد که سود خالص این شرکت به 586 میلیون یورو در سال گذشته میلادی کاهش یافته که معادل یک سوم سود خالص آن در سال 2012 است.

بر این اساس ، 514 میلیون یورو از این کاهش سود مربوط به توقف فعالیت های این شرکت در ایران از تابستان گذشته است.

این در حالیست که شرکت خودروسازی رنو از سهم شرکای خود به ویژه شرکت نیسان تا یک میلیارد و 400 میلیون یورو سود برده است.

بر اساس آمار و ارقام به دست آمده از حسابرسی های جدید، این گروه خودروسازی در مقابل سود 183میلیون یورویی سال گذشته متحمل زیان 34 میلیون یورویی شده است.

بر اساس این گزارش ،شرکت رنو همچنین توانسته در صنعت خودروسازی حاشیه عملیاتی مثبت 495 میلیون یورویی و سرمایه جاری عملیاتی قابل دسترسی 827میلیون یورویی فراهم کند.

میزان فروش آن حدود 40 میلیارد و 900 میلیون یورو و تقریبا بدون تغییر بوده است.(ایرنا)

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پایان احتکار مسکن؟

پایان احتکار مسکن؟

نخستین مصوبه مجلس یازدهم که به‌طور مستقیم به مطالبات مردم اختصاص داشت، مربوط به مالیات بر خانه‌ های خالی (احتکار مسکن) و اصلاح قانون مالیات‌ ها در این زمینه بود.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

گفتگو

بیشتر
تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

گفت‌وگو با مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره سرنوشت مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن

تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

پیشنهاد سردبیر بیشتر