وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد:

محصولات جدید پژو و رنو در راه بازار ایران

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: شرکتهای رنو و پژو خودروهای جدیدی را با کمک خودروسازان ایرانی به بازار عرضه خواهند کرد، این شرکت ها از سال های دور با شرکت‌های خودروسازی ایران همکاری داشتند اما به خاطر تحریم مجبور به قطع رابطه شده بودند.
کد خبر: ۶۲۰۸۱۳
محصولات جدید پژو و رنو در راه بازار ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه همایش بین المللی خودرو با تشریح جزئیات مذاکره امروز خود با مدیران شرکتهای خودروسازی رنو و پژو فرانسه در تهران در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تصمیماتی که در مذاکرات گروه 1+5 گرفته شد، امیدواریم تا آخر دسامبر موانع تحریم خودروسازان ایرانی برداشته شود و بتوانیم همکاری مشترکی را با خودروسازان خارجی داشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا مذاکرات صورت گرفته، تداوم تولید خودروهای قبلی تولیدی رنو و پژو در ایران خواهد بود یا خودروهای جدیدی تولید مشترک تولید خواهد شد گفت: خودروسازان ایرانی با همکاران خارجی خود در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد اما در کلیات مذاکرات، قرار بر این شد که محصولات جدیدی از رنو و پژو به بازار ایران عرضه شود و خودروهایی که در این دو برند پیشرفت داشتند نیز به بازار ایران وارد شود.

وی ادامه داد: دلیلی بر همکاری نکردن خودروسازان ایرانی با شرکت‌های خارجی وجود ندارد مگر این که خودروسازان خارجی شرایط خاصی را مطرح کنند که مورد قبول خودروسازان داخلی نباشد.

نعمت زاده با اشاره به ابراز تاسف خودروسازان خارجی به دلیل تحریم ایران افزود: این خودروسازان نیز ضرر کردند و اگر با ایران همکاری نکنند به طور قطع خودروسازان ایرانی با سایر کشورها وارد مذاکره خواهند شد و به سمت خودکفایی حرکت خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه قولی به مردم برای ارتقای کیفیت و قیمت خودرو در بازار می دهید، گفت: کیفیت خودروهای جدید داخلی باید به لحاظ استانداردهای جهانی مورد تایید باشد که در این راستا، جلسه ای با رئیس انجمن جهانی خودرو صورت گرفته است تا استانداردهای جهانی در خودروهای ایرانی لحاظ شود البته کمیته استاندارد خودرو در وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شده که قرار است استانداردها را پیگیری و عملیاتی کند.

نعمت زاده در ادامه با بیان اینکه این وزارتخانه از شورای اقتصاد درخواست کرده است تا خودرو را یک کالای انحصاری تلقی نکند و منتظریم این شورا، خودرو را از حالت انحصاری خارج کند افزود: اواخر سال 90 شورای اقتصاد با گذراندن مصوبه ای، خودرو را انحصاری تلقی کرد براین اساس شورای رقابت در تعیین ضوابط قیمت خودرو ورود کرد و سال گذشته این شورا علاوه بر تعیین ضوابط، قیمت ها را نیز تعیین و ابلاغ کرد که مشکلاتی را به وجود آورد.

وی در خصوص استعفای رئیس شورای رقابت گفت: از علت استعفا خبر ندارم اما با استعفای وی، قانون همچنان پیاده خواهد شد.

نعمت زاده در مورد تغییر قیمت‌ خودروها افزود: با وجود این که سهم ارز مورد نیاز خودروسازان از مبادله ای به آزاد تغییر یافته است اما خودروسازان قول داده اند که تا پایان سال قیمت‌ها را افزایش ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
۰
۰
دیدگاه علی را صددرصد قبول دارم
ju
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
۰
۰
واقعا علی اقا راست میگن ولی یه فكریم به حال جایگزینی خودروهای فرسوده بكنن .
ku
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
۰
۰
چه اجباری حتما خودرو تولید كنند برن دنبال تولید چیزهائی كه تكنولوژی شو دارن و خودرو رو هم مثل خیلی كشورها وارد كنن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها