رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شیوه جدید کلاهبرداری درفضای مجازی خبرداد و گفت: فریب آگهی‌های تبلیغاتی در سایت‌ها و وبلاگ‌ها را نخورید.
کد خبر: ۶۴۵۷۱۳

جام جم سرا: سرگرد علی عباسی کسانی افزود: افراد سودجو با سوء استفاده از حسن اعتماد مردم با تبلیغات اینترنتی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. این‌گونه افراد با درج آگهی‌هایی مبنی بر فروش انواع تجهیزات از فرد قربانی تقاضای پرداخت وجه مورد نظر را دارند که پرداخت این پول معمولاً به صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه‌های عابر بانک و یا به وسیله پرداخت اینترنتی صورت می‌گیرد.
رئیس پلیس فتای استان ایلام در ادامه با اشاره به اینکه فرد مبلغ مورد نظر را به حساب کلاهبردار کارت به کارت می‌کند و یا به وسیله روش‌های دیگر (تغییر زبان از فارسی به انگلیسی) رمز دوم فرد قربانی را تغییر داده و اقدام به برداشت وجه می‌کنند، خاطر نشان کرد: نهایتاً در این گونه کلاهبرداری‌ها یا تجهیزات برای فرد مورد نظر ارسال نمی‌شود و یا وسیله دیگری برای او ارسال می‌شود.
سرگردکسانی یکی دیگر از این روش‌های کلاهبرداری را به این صورت تشریح کرد که شخصی با آن‌ها تماس می‌گیرد و عنوان می‌کند‌‌ همان وسیله را با قیمت ارزان‌تر می‌تواند به وی بدهد کافی است که مبلغ را به شماره کارت وی واریز کند. پس از واریز وی یک جعبه خالی می‌فرستد و شماره همراه خود را خاموش می‌کند و معلوم می‌شود تمامی اطلاعاتی که به فرد قربانی داده مثل اسم و کدملی و... جعلی بوده و در نتیجه دیگر پاسخگوی فرد قربانی نخواهد بود.|ایسنا|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها