مراسم راهپیمایی 22 بهمن فردا ساعت 9 صبح در سراسر کشور آغاز می‌شود

فردا، همه ‌با ‌هم در جشن انقلاب

مردم ایران فردا بار دیگر به یاد روزهای پیروزی بر رژیم ستمشاهی، در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن شرکت می‌کنند تا ضمن بیعتی دوباره با آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدای این انقلاب و امام امت، به جهانیان نشان دهند که در هر شرایطی از نظام برخاسته از این انقلاب دفاع کرده و ندای رهبر معظم انقلاب برای حضور در حماسه سی و پنجم را لبیک می‌گویند.
کد خبر: ۶۴۴۷۴۵

به گزارش جام‌جم، راهپیمایی فردا از آن جهت اهمیتی مضاعف یافته است که کشورمان هفته آینده دور تازه‌ای از مذاکرات برای برداشتن گام نهایی جهت حل و فصل پرونده هسته‌ای را آغاز می‌کند و به نظر بسیاری از صاحب‌نظران، در چنین شرایطی حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن پشتوانه‌ای برای تیم مذاکره‌کننده در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای خواهد بود.

راهپیمایی امسال، از ساعت 9 صبح فردا در بیش از یکهزار شهر و شهرستان و 4000 روستای سراسر کشور و همچنین در مسیرهای دهگانه منتهی به میدان بزرگ آزادی تهران برگزار خواهد شد و رئیس‌جمهور در میدان آزادی در جمع راهپیمایان تهرانی، سخنرانی می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اصغر آبخضر، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دیروز در نشستی خبری که برای تشریح برنامه‌های 22 بهمن امسال برگزار شد با اشاره به سخنان سخیف سردمداران آمریکا در روزهای اخیر گفت: در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن امسال شعار «مرگ بر آمریکا» و «لبیک یا حسین» گزینه روی میز ملت ایران است.

وی همچنین درخصوص برنامه‌های ویژه شب 22 بهمن (امشب) گفت: مردم ایران اسلامی در شامگاه 21 بهمن امسال نیز به یاد تکبیرهای بهمن سال 1357 نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ تکبیر را راس ساعت 21 در آسمان میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌کنند.

آبخضر افزود: همچنین بانگ ‌الله‌اکبر از ماذنه‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج و شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: همزمان با طنین گلبانگ تکبیر، آسمان تمامی مراکز استان‌ها و 300 شهر و روستای کشور و همزمان در چند نقطه شهر تهران، به شکرانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نورباران و نورافشانی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شناخته شدن 22 بهمن به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، اعزام بیش از 170 هنرمند در گروه‌های هنری و فرهنگی برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب به 78 نمایندگی در 60 کشور جهان از دیگر برنامه‌های یوم‌الله 22 بهمن است.

آبخضر گفت: امسال حدود 250 خبرنگار خارجی و 1800 خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی در تهران و بیش از 2500 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در استان‌های کشور و بیشتر شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی از جمله 320 گروه خبری و تمام شبکه‌های برون‌مرزی و جام‌جم و شبکه‌های استانی کشور در مسیرهای راهپیمایی، مراسم 22 بهمن را به‌صورت مستقیم پوشش خبری تصویری خواهند داد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: امسال در تهران و مسیرهای دهگانه و بویژه در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی و از میدان‌های صادقیه و فتح و سه‌راه فرودگاه تا میدان آزادی، بیش از 980 غرفه فرهنگی،‌ هنری، ‌خبری، ‌امدادی و رفاهی به همت تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها برای مردم برپا خواهد شد و البته حدود 18هزار غرفه در مسیرهای راهپیمایی در سراسر کشور در نظر گرفته شده است. وی افزود: به‌مناسبت عید انقلاب اسلامی، خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس‌های شرکت واحد از همه میدان‌ها و شماری از خودروهای تاکسیرانی از ساعت 6 صبح 22 بهمن برای رفت و آمد مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی رایگان است.

آبخضر در مورد مراسم ویژه میدان آزادی در روز 22 بهمن افزود: مراسم رسمی یوم‌الله 22 بهمن در میدان آزادی، راس ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و اجرای سرود رسمی جمهوری ایران و با حضور خانواده معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مردم همیشه در صحنه و مسئولان لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و مهمانان خارجی در تهران آغاز خواهد شد.

به گفته وی؛ پرواز بادکنک‌ها از برج آزادی و برنامه جلوه‌های ویژه، عملیات نمایش هوایی،‌ اجرای سرود رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای دو سرود از سوی گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش‌آموز، قرائت قطعنامه سراسری یوم‌الله 22 بهمن، سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهور و همچنین مراسم گلباران مردم در پایان مراسم، از دیگر برنامه‌های ویژه میدان آزادی است.

در آستانه سی و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مسئولان، مراجع تقلید، گروه‌ها، نهادها و شخصیت‌های مختلف با دعوت از مردم کشورمان برای خلق حماسه‌ای دیگر، اهمیت این حضور تاریخی را مورد تاکید خود قرار داده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی گفت: ان‌شاء‌الله در روز ۲۲ بهمن، ملت ایران با حضور یکپارچه و شعارهای کوبنده، بار دیگر عزتمندی راه امام و انقلاب را به رخ مستکبران بکشند تا بلکه به عقل بیایند و دست از گرانفروشی آن هم در شرایط بی‌وزنی بردارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، لاریجانی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: سخنان اخیر رهبر انقلاب، راه آینده را نشان داد که وحدت نیروهای جامعه، اتکا به اقتصاد داخلی و رونق‌بخشی به تولید، تحمل یکدیگر، قرص و محکم و شفاف بودن برابر استکبار تهی شده اما خودشیفته و استقلال در همه جهات، کلید حرکت آینده کشور است.

وی گفت: سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب یادآور همان اصول حکمت مدرسه امام خمینی (ره) در ترسیم جهان چهارم معاصر بود که امید است پویندگان راه انقلاب آن را بخوبی دریابند و همه سیاست‌مردان و فعالان اقتصادی با همت بلند به آن جامه‌عمل بپوشند.

نمایندگان مجلس هم با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: دهه فجر فرصتی است تا ملت ایران با آرمان‌های شهدا و راه‌نورانی انقلاب که همان راه اسلام و قرآن است، تجدیدعهد کند و بر پیمان خود بر وفاداری امام راحل و عزم راسخ خود بر پیروی از مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی تاکید ورزند.

در این بیانیه آمده است: ملت ایران در 22 بهمن 1392 با شرکت در راهپیمایی پرشکوه و افتخارآمیز در سراسر کشور دوستان انقلاب اسلامی را با وحدت خود خوشحال و امیدوار خواهند کرد و به یاوه‌گویی‌های دشمنان انقلاب که این روزها به طمع خام افتادند، پاسخی دندان شکن خواهند داد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان هم در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که چهارشنبه گذشته با مردم داشت، گفت: امسال، سال حماسه سیاسی است و برای حماسه سیاسی، تنها 24 خرداد و آن حماسه بزرگ ملی شاید کافی نباشد. باید آن حماسه ضمیمه شود با حماسه حضور مردم، فریاد وحدت مردم. روحانی از همه افراد و تشکل‌ها، احزاب، اقوام، پیر و جوان، زن و مرد و بخصوص جوانان خواست که در 22 بهمن حماسه بزرگ دیگری را بیافرینند. وی گفت: امیدوارم شاهد شکوه و عظمت در این روز باشیم.

مراجع تقلید هم مردم ایران را به شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله نوری‌همدانی دیروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به اظهار دشمنی و اهانت رئیس‌جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه و معاونش در روزهای اخیر علیه انقلاب، اسلام و مردم ایران، تاکید کرد: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن امسال حساسیت خاصی دارد و آحاد مردم ایران را به شرکت در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن دعوت کرد.

وی با بیان این‌که مسئولان آمریکایی در این روزها، با به کار بردن کلمات سخیف و سراسر عداوت و کینه، چهره واقعی خود را به ملت ایران نشان دادند، افزود: بر آحاد مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان لازم است با حضور حماسی و با صلابت، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند و با حفظ انسجام و وحدت، استقامت و پایداری خود را در ادامه راه امام، رهبری و پاسداشت دستاوردهای انقلاب به جهانیان، بویژه شیطان بزرگ نشان دهند.

آیت‌الله سبحانی نیز بر پاسداشت یوم‌الله 22 بهمن تاکید کرد. وی در حاشیه درس خارج فقه خود در قم یوم‌الله 22 بهمن را سرآغاز حکومت اسلامی در عصر حاضر دانست و گفت: خدواند متعال در این روز همه امکانات را به مسلمانان داد، جایی که سالیان درازی همه امکانات کشور در دست دیگران بود همه امکانات اعم از قدرت اجرایی و تقنینی را به کشور و مردم ما عطا کرد. وی با تجلیل از خدمات و مبارزات امام خمینی(ره) در بنیانگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد: لازم است آحاد مردم ایران، یوم الله 22بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند و هر چه بهتر و باشکوه‌تر در تعظیم این روز بکوشند.

ویژگی مراسم امسال

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان هم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ویژگی مراسم امسال، تهدیدهای گستاخانه و شاخ و شانه کشیدن‌های بی‌ادبانه آمریکاست که مانند همیشه ملت غیور و دشمن‌شکن ایران روز 22 بهمن با حضور میلیونی در سراسر کشور با شعار «مرگ بر آمریکا و هیهات منا‌الذّله» پاسخ آنها را خواهد داد و مشت‌های پولادین خود را بر دهان آنان خواهد کوبید و مقاومت و وحدت ‌کلمه و ولایت‌پذیری خود را به رخ آنها خواهد کشید تا بدانند این ملت با صلابت و استوار تا پای جان در حمایت از اسلام و انقلاب خود ایستاده و هرگز تسلیم قدرت‌های سلطه‌گر، خونخوار و غارتگر نخواهد شد.

تکمیل حماسه سیاسی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مردم دعوت کرد تا با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، حماسه سیاسی مورد نظر رهبری نظام را که با انتخابات 24 خرداد شروع شد، تکمیل کنند.

سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان هم در مراسم تجدیدمیثاق اعضای مجمع روحانیون مبارز با آرمان‌های امام خمینی(ره) با دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی فردا گفت: در راهپیمایی روز 22 بهمن همان‌طور که مردم در تمام سال‌ها دلبستگی خود به اصل انقلاب را نشان داده‌اند، به آن اهتمام بورزند.

روز شکست منطق قدرت آمریکایی

در همین حال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باصدور بیانیه‌ای تاکید کرده است: یوم‌الله ۲۲ بهمن؛ روز شکست منطق قدرت آمریکایی در برابرقدرت منطق ایران اسلامی است و حضور حماسی و انقلابی ملت بزرگ ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن نمایش اتحاد، اقتدار ملی، انسجام اسلامی و حفظ و تقویت وحدت میان مردم و مسئولان نظام و متضمن امنیت نظام و کشور در برابر گزند حوادث روزگار خواهد بود.

در این بیانیه تصریح شده است: ملت همیشه در صحنه، بیدار و آگاه ایران اسلامی با حضور در آوردگاه عظیم اراده‌های برخاسته از بطن جامعه در راهپیمایی یوم‌الله 22بهمن، ضمن حمایت از آرمان‌های انقلاب، شهدا و امام شهدا، مشت‌محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهد کوبید و نقشه‌های شوم و فتنه‌های پیچیده استکبار جهانی را نقش بر آب خواهد کرد. همچنین ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 22 بهمن را رزمایش وحدت و اقتدار ملی ایرانیان در برابر استکبار و دشمنان عزت، سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی دانست.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به اهمیت و حساسیت مذاکرات هسته‌ای جاری بین ایران و 1+5 و ضرورت بی‌توجهی به عملیات روانی و هجمه‌های رسانه‌های امپریالیستی و صهیونیستی علیه ملت ایران و ادامه سناریوی تهدید از سوی حاکمان بی‌خرد کاخ سفید با توسل به ادعای زنگ زده روی میز بودن گزینه نظامی، آمده است: ملت ایران با هوشیاری و درایت بی‌نظیر خود بر اهداف پیدا و پنهان دشمنان انقلاب و نظام، اشراف عمیق داشته و در عرصه پرونده هسته‌ای نیز موضوع اصلی را فراتر از آن در تقابل ماهیت نظام استکباری با هویت انقلاب اسلامی می‌داند که به دلیل تجانس نداشتن با یکدیگر عاملی برای هر نوع بهانه‌جویی و کارشکنی از سوی آمریکایی‌ها خواهد بود.

سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.

بسیاری از گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های برجسته کشوری و لشکری نیز از مردم برای حضور در راهپیمایی یوم‌الله 22بهمن دعوت کردند. مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه،‌جامعه روحانیت مبارز، حزب موتلفه اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین اصناف و بازار، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، حزب مردم‌سالاری، جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و بسیج استادان کشور، گروه‌هایی هستند که از مردم برای حضور در راهپیمایی یوم‌الله 22بهمن دعوت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها