لورنزو برناردی، از اردیبهشت هدایت تیم ملی را برعهده می‌گیرد

بازیکن قرن والیبال، جانشین ولاسکو شد

لورنزو برناردی، بازیکن قرن فدراسیون جهانی والیبال به عنوان جانشین خولیو ولاسکو معرفی‌شد.
کد خبر: ۶۴۴۷۳۶

فدراسیون والیبال قصد نداشت خبر توافق با برناردی را تا قبل از نشست خبری روز شنبه ولاسکو رسانه‌ای کند، اما پس از آن‌که یک سایت ایتالیایی از حضور قطعی برناردی در تیم ملی ایران خبر داد، محمدرضا داورزنی هم مجبور شد این خبر را تائید کند. رئیس فدراسیون والیبال کشورمان درباره این انتخاب گفت: آناستازی، مکاشن، رزنده، لوزانو، پرندی و... گزینه‌های مدنظر ما بودند که با همه آنها رودررو صحبت کردیم اما هر کدام از این مربیان به دلایلی نمی‌توانستند در این مقطع زمانی کنار تیم ملی والیبال ایران باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم سکان هدایت تیم ملی را به یک مربی جوان و با‌انگیزه بسپاریم.

لورنزو برناردی در حالی هدایت والیبالیست‌های ملی پوش ایران را می‌پذیرد که این نخستین تجربه سرمربیگری او در رده تیم ملی بزرگسالان است. این مربی چهل و شش ساله با 306 بازی ملی ستون‌اصلی موفقیت‌های تیم ملی والیبال ایتالیا در دهه 1990 بود و همراه با این تیم مدال نقره المپیک 1996 آتلانتا، مدال طلای قهرمانی جهان در سال‌های 1990 و 1994 و همچنین دو مدال طلای سال‌های 1989 و 1995 قهرمانی اروپا را به دست آورد.

داورزنی با اشاره به رزومه برناردی گفت: برناردی به‌عنوان بزرگ‌ترین بازیکن قرن والیبال معرفی شده است. شاید اگر بخواهیم مصداق او را در فوتبال بگوییم، فردی مثل میشل پلاتینی است که در تمام رویدادهای مهم جهانی از او دعوت می‌شود. فردی با سابقه او و ارتباطات بین‌المللی گسترده‌ای که دارد، می‌تواند برای تیم ملی والیبال ایران بسیار مفید باشد.

داورزنی در باره زمان حضور برناردی در ایران نیز گفت: او به دلیل حضورش در یک باشگاه لهستانی اواخر آوریل (اردیبهشت ماه) به طور مستقیم هدایت تیم ملی ایران را در دست می‌گیرد، اما فعلا فیلم بازی والیبالیست‌های ایران را آنالیز می‌کند و بعد از مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال، برنامه‌های خود را برای تیم ملی اعلام خواهد کرد.

در هر حال برناردی که در کارنامه او مربیگری در تیم والیبال امید ایتالیا و باشگاه ویگل لهستان به چشم می‌خورد، حالا به عنوان شاگرد محبوب ولاسکو می‌خواهد جا پای استادش بگذارد و رویای حضور والیبال ایران در المپیک 2016 را محقق کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها